آفتاب

اعتقاد بیش از نیمی از چینی‌ها در مورد جنگ آتی کشورشان با ژاپن

اعتقاد بیش از نیمی از چینی‌ها در مورد جنگ آتی کشورشان با ژاپن

براساس نظرسنجی جدیدی که امروز (چهارشنبه) منتشر شد، بیش از نیمی از چینی‌ها فکر می‌کنند که کشورشان در آینده با ژاپن وارد جنگ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این نظرسنجی که در چین و ژاپن انجام گرفت، مشخص کرد که 4 / 53 درصد از چینی‌ها پیش بینی می‌کنند که در آینده یک جنگ با ژاپن خواهند داشت و بیش از یک پنجم از ساکنان این کشور می‌گویند این جنگ ظرف چند سال آتی رخ می‌دهد. در حالیکه 29 درصد از ژاپنی‌ها درگیری نظامی با چین را پیش بینی کرده‌اند.

این نظرسنجی پیش از دومین سالگرد ملی شدن جزایر مورد مناقشه در دریای چین شرقی توسط ژاپن صورت گرفت، اقدامی که باعث تنش‌های زیادی میان توکیو و پکن شده است.

این نظرسنجی توسط سازمان غیردولتی ژاپن موسوم به "گنوون" روزنامه چاینادیلی در ژوئیه و اوت سال جاری میلادی انجام شد و از 1000 ژاپنی 18 سال به بالا و 1539 چینی در همان رده سنی پرسش‌هایی سوال شد. این نظر سنجی در شهرهای پکن، شانگهای، چنگدو، شنیانگ و شیان در چین صورت گرفت.

در نظرسنجی سالانه‌ای که از 2005 آغاز شده، 93 درصد شهروندان ژاپنی شرکت کنندگان گفتند که از اقدامات ژاپن علیه چین ناراضی‌اند.

8 / 86 درصد از چینی‌ها هم نارضایتی خود را از ژاپن اعلام کردند.

چاینا دیلی و موسسه غیردولتی گنرون در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: علت اصلی و مشترک این نارضایتی از چین در میان ژاپنی‌ها، اقدامات خلاف قوانین بین‌المللی پکن است که 1 / 55 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی در این باره نارضایتی خود را اعلام کردند.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که 2 / 52 درصد از چینی‌ها به خاطر انتقاد از ژاپن بر سر مسائل تاریخی ناراضی هستند. در حالیکه علت اصلی و مداوم نارضایتی مردم چین از توکیو به خاطر مساله مورد مناقشه جزایر سنکاکو 4 / 50 درصد است.

در ادامه این نظرسنجی آمده است: مساله جزایر مورد مناقشه دیائویو/ سنکاکو، مورد نارضایتی 64 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی و مساله عدم توجه به تفاهم تاریخی مدنظر 6 / 59 درصد از شرکت کنندگان بود.

انتهای پیام

کد N495573

وبگردی