آفتاب
بخشدار چغامیش اعلام کرد:

بخش چغامیش دزفول نیازمند تاسیس مراکز درمانی بیشتری است

بخش چغامیش دزفول نیازمند تاسیس مراکز درمانی بیشتری است

بخشدار چغامیش دزفول با بیان محرومیت های این منطقه از نظر امکانات و زیر ساخت ها گفت: بخش چغامیش از کمبود امکانات بهداشتی و درمانی رنج می برد.

شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دزفول با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در این نشست، رضا تونس افزود: بخش چغامیش با ۳۵ هزار نفر جمعیت دارای دو مرکز بهداشتی به فاصله ۱۰ کیلومتر است که جوابگوی نیاز منطقه نیست.

وی به مشکلات خانه‌های بهداشت این بخش اشاره کرد و گفت: چغامیش با ۲۷ روستا فاقد اورژانس بوده و کمک رسانی به مصدومان در حوادث به سختی انجام می‌شود.

بخشدار چغامیش به حادثه تصادف در روستای حاجات در ۵۰ کیلومتری شهر دزفول اشاره کرد و افزود: انتقال مصدومان این حادثه به بیمارستان دزفول به دلیل فقدان اورژانس و فاصله طولانی تا شهر دزفول به سختی انجام شد.

تونس خواستار تقویت زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی در بخش چغامیش شد و افزود: مشکلات و کمبودهای این بخش محروم، از چند سال پیش در حال پیگیری است، اما اقدامی برای حل آن‌ها نشده است.

بخشدار شهیون دزفول نیز در این نشست به مشکلات این بخش در زمینه امکانات بهداشتی و درمانی اشاره کرد و گفت: احداث پنج خانه بهداشت مصوب در این بخش هنور اجرایی نشده است.

شکراله قارم افزود: به رغم آماده بودن ساختمان مرکز اورژانس بخش شهیون، این اورژانس هنوز تجهیز و راه اندازی نشده است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت راه اندازی اورژانس هوایی در این بخش کوهستانی به ویژه در فصل زمستان اظهار داشت: بخش شهیون از داشتن حتی یک دستگاه آمبولانس نیز محروم است.

بخشدار شهیون همچنین نسبت به کاهش فعالیت تیم سیار درمانی احمد فداله و دره کاید از مناطق صعب العبور و کوهستانی این بخش انتقاد کرد و گفت: تعداد نیروهای این گروه درمانی از ۱۸ نفر به چهار نفر کاهش یافته است.

وی همچنین از عدم انجام معاینات پزشکی دانش آموزان در مدارس روستایی گله کرد و از دانشگاه علوم پزشکی دزفول خواست نسبت به رفع مشکلات بهداشتی و درمانی بخش محروم شهیون توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با ارائه گزارشی از وضعیت بهداشت و درمان این شهرستان گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، ضمن کاهش هزینه درمان، کیفیت خدمات درمانی در بیمارستان‌های دولتی افزایش یافته است.

عبدالرحیم صائمی با تشریح برنامه‌های در دست اقدام این دانشگاه در مناطق روستایی و محروم این شهرستان افزود: دانشگاه علوم پزشکی دزفول تلاش می‌کند با احداث ۴۱ خانه بهداشت روستایی در منطقه شمال خوزستان، جشن برخورداری تمام مناطق روستایی منطقه از خانه‌های بهداشت را برگزار کند.

وی همچنین از تجهیز این دانشگاه به اورژانس هوایی خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اجرای طرح‌های بهداشتی و درمانی در زمینه درمان سرطان، درمان ناباروری، جراحی قلب باز، پزشکی هسته‌ای و سلول‌های بنیادی در راستای ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی در منطقه شمال خوزستان و جنوب غرب کشور تلاش می‌کند.

در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دزفول مصوب شد تا کارخانجات تولید یخ حداکثر تا ۱۵ مهرماه نسبت به بهداشتی کردن چرخه تولید و توزیع یخ اقدام کرده در غیر اینصورت از توزیع یخ تولید این کارخانجات برای مصارف خوراکی جلوگیری خواهد شد.

اعضای شورای سلامت دزفول همچنین فعالیت واحدهای فروش سم و کود شیمیایی در منطقه را مورد برسی قرار داده و مصوب کردند به منظور کنترل مصرف سموم در مزارع کشاورزی، ضمن نظارت بیشتر بر واحدهای عرضه کننده کود و سم، از فعالیت واحدهای فاقد پروانه کسب جلوگیری کنند.

در این نشست وضعیت سرویس‌های بهداشتی مدارس شهری و روستایی دزفول طبق بازرسی کار‌شناسی انجام شده توسط واحد بهداشت مورد بررسی قرار گرفت.

کد N495546

وبگردی