آفتاب

فرانسه بار دیگر پیش بینی های رشد اقتصادی را کاهش داد

فرانسه بار دیگر پیش بینی های رشد اقتصادی را کاهش داد

تهران – ایرنا- دولت فرانسه برای سومین بار در یک سال، پیش بینی ها در مورد میزان رشد اقتصادی این کشور را در سال 2014 میلادی، تقلیل داد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری فرانسه از پاریس، 'میشل ساپن' وزیر دارایی فرانسه پیش بینی خود را از میزان رشد اقتصادی کشورش در سال 2014 میلادی چهار دهم درصد اعلام کرد.

این در حالی است که دولت فرانسه نرخ رشد اقتصادی را ابتدا یک درصد و ماه گذشته پنج دهم درصد اعلام کرده بود.

ساپن که قرار بود کشورش مطابق مقررات مالی اتحادیه اروپا تا سال 2015 میلادی میزان کسری بودجه خود را به سه درصد تولید ناخالص داخلی برساند، اعلام کرد: فرانسه می تواند این هدف را دو سال دیرتر و در سال 2017 محقق کند.

وی در گفت وگویی خبری، میزان کسری بودجه را در سال 2014 میلادی 4.4 درصد تولید ناخالص داخلی عنوان کرد و میزان آن را برای سال 2015، 4.3 درصد پیش بینی کرد.

ساپن در اظهارات امروز خود اعلام کرده که فرانسه وعده صرفه جویی 21 میلیارد یورویی در هزینه های عمومی را تا سال 2015 میلادی محقق می کند.

فرانسه که پیشتر به کمیسیون اروپا برای کاهش میزان کسری بودجه خود تا سال 2015 میلادی وعده داده بود، اکنون تحقق این وعده را تا سال 2017 میلادی غیرممکن می داند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که 'آرنو مونتبورگ' وزیر سابق اقتصاد فرانسه که در پی انتقاد به سیاست های اقتصادی دولت برکنار شده بود، در اظهاراتی تازه اشتباهات 'فرانسوآ اولاند' رییس جمهوری فرانسه را در اتخاذ تصمیماتی عجولانه و نسنجیده، عامل وخامت بحران اقتصادی در فرانسه معرفی کرده است.

وی دو هفته پیش به همراه دو وزیر دیگری که از سیاست های اقتصادی دولت و نیز سیاست های ریاضتی انتقاد کرده بودند، برکنار شد.

اروپام ** 9053**5981
کد N495354

وبگردی