آفتاب

ابتکار عمل میشل سلیمان برای حفظ امنیت لبنان

ابتکار عمل میشل سلیمان برای حفظ امنیت لبنان

ایسنا نوشت:

رئیس جمهور سابق لبنان طرحی را با هدف جلوگیری از اقدامات امنیتی خودسرانه در کشور ارائه داد و دور کردن لبنان از درگیری‌های منطقه‌ای را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، میشل سلیمان، رئیس جمهور سابق لبنان در پی نشست خود با سمیر مقبل، ویر دفاع لبنان و آلیس شبطینی، وزیر امور مهاجرت و عبدالمطلب حناوی، وزیر جوانان و ورزش طرحی را در خصوص اوضاع امنیتی و نظامی کشور ارائه داد.

سلیمان از جامعه بین‌الملل و کشورهای قدرتمند خواست تا از دولت و ارتش لبنان در جنگ علیه تروریسم حمایت کنند.

وی اجرای این امر را منوط به ارائه تسهیلات کافی، تلاش بیشتر در خصوص عملیات تحویل اسلحه و همچنین تجهیزات و قطعات نظامی لازم از طریق احداث کریدور‌های هوایی با لبنان دانست.

طرح سلیمان بر درخواست از وزیر دفاع و فرماندهی ارتش مبنی بر بررسی اقدامات فوری آن هم با نظارت دولت متمرکز است که طبق این طرح دولت باید سربازان ذخیره را طبق نیاز ارتش از میان داوطلبان و سرباز معلمانی که خدمت اجباری آن‌ها به اتمام رسیده دعوت کند.

به موجب این طرح آنها به گردان‌های نظامی طبق طرح فراخوان نیروهای ذخیره پیوسته و تمام این اقدامات باید در راستای قانون دفاع ملی اجرا شود.

سلیمان همچنین بر مکلف کردن این گردان‌ها به حفظ امنیت کشور تاکید کرد تا جایی که وی در این طرح خواهان ممانعت از اقدامات امنیتی خودسرانه در کشور شد و این اقدامات را مردود دانست.

وی افزود: باید زمینه لازم برای گردان‌های نظامی متخصص در عملیات مبارزه با تروریسم فراهم شود تا آنان بتوانند به وظیفه خود عمل کنند و در کنار نیروهای یونیفل از مرزهای جنوبی کشور مقابل حملات اسرائیل دفاع کنند.

وی از تمامی گروه‌ها خواست تا به منظور اجرای "بیانیه بعبدا" و به ویژه دور کردن لبنان از درگیری‌های منطقه‌ای و به دست گرفتن اوضاع به ویژه در مرزهای لبنان و سوریه تصمیمی شجاعانه اتخاذ کنند و اجازه ساخت پایگاه‌ یا گذرگاهی را به منظور قاچاق سلاح و عبور افراد مسلح ندهند.

پیشتر تمام سلام، نخست وزیر لبنان از مردم این کشور خواست تا برای مقابله با تروریسمی که کشور آن‌ها را مورد هدف قرار داده با یکدیگر متحد باشند.

سلام از همگان خواست تا در خصوص بررسی پرونده دو نظامی ربوده شده به دولت اعتماد کنند.

در پی حملات در دوم اوت میان ارتش لبنان و افراد مسلح در عرسال هنوز حدود 30 سرباز لبنانی توسط گروه تروریستی داعش و جبهه النصرة بازداشت شده‌اند.

5252

کد N495350

وبگردی