آفتاب

خلبانان فرودگاه مونیخ آلمان اعتصاب کردند

خلبانان فرودگاه مونیخ آلمان اعتصاب کردند

برلین - ایرنا - سلسله اعتصاب های خلبانان شرکت هواپیمایی لوفت هانزا آلمان که از هفته گذشته با اعتراض در شهر فرانکفورت آغاز شد، امروز با دست از کار کشیدن خلبانان فرودگاه بین المللی شهر مونیخ ادامه یافت.

براساس اعلام فرودگاه مونیخ، بدنبال اعتصاب خلبانان شرکت هواپیمایی لوفت هانزا در اعتراض به وضعیت شغلی و تامین نشدن شرایط بازنشستگی پیش از موعد و همچنین ناکافی بودن دستمزدها، کلیه پروازهای این فرودگاه از ساعت 10 تا 18 امروز ( سه شنبه) لغو شده است.

براساس این گزارش، با اعتصاب امروز بالغ بر110 پرواز این فرودگاه اعم از داخلی و خارجی لغو شده و نزدیک به 14 هزار مسافر مجبور شدند برنامه سفر خود را تغییر دهند.

بدنبال ادامه اعتصاب خلبانان شرکت هواپیمایی لوفت هانزا، مدیران این شرکت اعلام کردند اوایل هفته آینده پیشنهاد جدیدی برای حل مشکل این افراد ارائه خواهند کرد.

اعتصاب فرودگاهی امروز در شهر مونیخ، چهارمین دور از اعتصاب ها طی 5 ماهه گذشته است که بدنبال اعتراض کارکنان فرودگاهی اعم از خلبانان، خدمه پرواز و نیروهای امنیت پرواز در آلمان صورت می گیرد.

در راستای اعتصاب های صنفی ، جمعه هفته گذشته خلبانان فرودگاه فرانکفورت و همچنین همه کارکنان شرکت هواپیمایی 'جرمن وینگز' به عنوان یکی از زیر مجموعه های لوفت هانزا به مدت 6 ساعت اعتصاب کرده و دست از کار کشیدند.

لوفت هانزا، با بیش از 120 هزار کارمند یکی از بزرگترین شرکت های هواپیمایی در جهان است.

براساس آمار، هرساله بیش از 105 میلیون نفر از خدمات پروازی ارائه شده از سوی این شرکت هواپیمایی استفاده می کنند و گردش مالی این شرکت در سال گذشته بالغ بر 30 میلیارد یورو اعلام شده است.

لوفت هانزا از 651 ناوگان هوایی برخوردار است و پروازهای این شرکت به 217 مقصد داخلی و خارجی انجام می شود.

اروپام*4*456*1701**1485**5981
کد N495329

وبگردی