آفتاب
سخنگوی وزارت کشورفلسطین

دستگاه های امنیتی فلسطینی توطئه های دشمن در جنگ غزه را خنثی کردند

دستگاه های امنیتی فلسطینی توطئه های دشمن در جنگ غزه را خنثی کردند

غزه - ایرنا - «ایاد البزم» سخنگوی وزارت کشور فلسطین تاکید کرد که دستگاه های امنیتی فلسطینی درجنگ 51 روزه دشمن صهیونیستی علیه نوارغزه همراه نیروهای قهرمان مقاومت بودند و بسیاری از توطئه های دشمن و مزدورانش را خنثی کردند.

ایاد البزم درگفت وگو با خبرنگار ایرنا درغزه، افزود: دستگاه های امنیتی در جریان تجاوز دشمن ستمگر صهیونیستی به غزه ، حضوری قوی در میدان داشتند و از آثار آن جلوگیری از دسیسه های دشمن اشغالگر برای ضربه زدن به وحدت مردم غزه بود.

وی خاطرنشان کرد که دستگاه های امنیتی فلسطینی علاوه بر تامین امنیت اهالی غزه، امنیت محورهای پشت خط مقدم جبهه نبرد نیروهای مقاومت با دشمن صهیونیستی را برقرار کردند تا دشمن و مزدوران آن نتوانند از پشت سر به نیروها ضربه بزنند.

مقاومت فلسطین چندین فلسطینی خیانتکار و مزدور رژیم صهیونیستی را که در جریان جنگ 51 روزه با این رژیم همکاری اطلاعاتی و امنیتی کرده بودند، مجازات کرد.

گزارش های منتشره در رژیم صهیونیستی حاکی است که دستگاه های جاسوسی و اطلاعاتی این رژیم از بکارگیری شبکه های مزدوران خود در نوارغزه تا حدود زیادی ناتوان ماندند و علت آن فعالیت موثر و رصد گسترده و کنترل اوضاع توسط دستگاه های امنیتی فلسطینی بوده است.

سخنگوی وزارت کشور فلسطین تصریح کرد: نیروهای امنیتی از جمله پلیس و دفاع مدنی و حتی نیروهای خدماتی و پزشکی در کنار سایر دستگاه ها بطور طبیعی در 51 روز جنگ تحمیلی دشمن صهیونیستی علیه غزه فعالیت کردند و لحظه ای از تلاش و خدمت رسانی به مردم و نیروهای مقاومت کوتاهی نکردند.

البزم اظهار داشت: اگرچه بیشتر مقرهای نیروهای امنیتی و خدماتی و پزشکی در جریان جنگ 51 روزه هدف بمباران های گسترده ارتش صهیونیستی قرار گرفتند اما از همان لحظه های اولیه شروع آتش بس این نیروها در محل کار خود حاضر شدند و در میان مقرهای ویران شده فعالیت و تلاش را ادامه دادند.

وی تاکید کرد که وزارت کشور فلسطین برغم کمبود امکانات و خسارت های گسترده وارد شده به آن ، فعالیت خود را لحظه ای متوقف نکرده و ادارات و موسسات مختلف آن آماده خدمت رسانی به ملت مظلوم غزه در هر 5 استان و اردوگاه ها هستند.

اهالی غزه بعد از اعلام آتش بس درانتظار بهبود شرایط گذرگاه رفح در مرز مصر هستند.

افزایش ساعات کار و گسترش دایره کسانی که به آنها اجازه عبور از این گذرگاه داده می شود از جمله این انتظارات است.

فلسطینی های دارای گذرنامه خارجی وهمراهان بیماران که وزارت بهداشت فلسطین به آنها اجازه سفر داده است، انتظار دارند از امکانات بیشتری برخوردار شوند.

سخنگوی وزارت کشور فلسطین در این باره گفت: تا این لحظه طرف مصری موضوع جدید و خاصی را اعلام نکرده است.

وی افزود: در متن توافقنامه آتش بس بر فعال شدن گسترده گذرگاه رفح و ارائه تسهیلات بیشتر به مسافرانی که قصد ورود و یا خروج از غزه را دارند، تاکید شده است.

ایاد البزم تاکید کرد که امیدواریم در چند روز آینده شاهد برداشتن گام هایی مهم در این زمینه از سوی طرف مصری باشیم.

خاورم *(3)*387* 1324
کد N495228

وبگردی