آفتاب

سخنگوی دولت: تردد خوردوهای گران‌قیمت حتی در مناطق آزاد با به صورت عبور موقت باشد

سخنگوی دولت: تردد خوردوهای گران‌قیمت حتی در مناطق آزاد با به صورت عبور موقت باشد

سخنگوی دولت تاکید کرد که تردد خوردوهای گران‌قیمت حتی در مناطق آزاد باید به صورت عبور موقت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدباقر نوبخت در نشست خبری خود با اشاره به تصمیم دولت در مورد مجوز واردات خودروهای گران قیمت خاطرنشان کرد: این مجوزها قبلا صادر شده بود، ولی با توجه به ممنوعیت واردات عام برای این خودروها روش جدیدی مورد مطالعه قرار گرفت.

وی اظهار کرد: این خودروها که قبلا ممنوعیت واردات داشتند، متروکه می‌شدند و مجددا با توجه به ضوابط موجود وارد کشور می‌شدند که در مصوبه امروز هیات وزیران این راه بسته شد و نه تنها واردات آنها ممنوع شد، بلکه چنانچه این خودروها متروکه هم شوند باید مرجوع شوند و تحت هیچ شرایط دیگری نباید وارد کشور شوند.

سخنگوی دولت با اشاره به مجوزهای خاصی که در این مورد وجود داشت، اظهار کرد: چنانچه قرار است به برخی از قهرمانان یا برخی ساکنان برخی جزایر ایرانی کمکی شود لزومی ندارد که این کمک به صورت اعطای مجوز واردات خودرو باشد؛ چرا که این افراد خودرو را وارد نمی‌کنند و به نوعی آنها را می‌فروشند و باعث می‌شوند که خودروهای گران قیمت و غیرمتعارفی وارد کشور شود که تردد آنها با بافت فرهنگی کشورمان ناسازگار است.

نوبخت همچنین خاطرنشان کرد: چنانچه قرار است تردد این خودروها در مناطق آزاد صورت بگیرد باید به صورت عبور موقت باشد و حتما باید مطابق با مقررات گمرکی انجام شود و واردات آنها از مناطق آزاد ممنوع است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت برای این‌که حمایت عملی خود از کشاورزان را نشان دهد و آنها ترغیب شوند که مجددا به تولید محصولات روی بیاورند قیمت‌های مصوب قبلی را 155 درصد افزایش داد تا کشاورزان در تولید متضرر نشوند.

ادامه دارد...

کد N495205

وبگردی