آفتاب

انتقاد بیرانوند از تعدد دستگاه‌های متولی در تغییر کاربری‎ها

انتقاد بیرانوند از تعدد دستگاه‌های متولی در تغییر کاربری‎ها

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: برخی دستگاه‎های متولی امر، تولید را به شدت منفعل می‎کنند.

بهرام بیرانوند در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، افزود: به دستگاه‎هایی که متولی حفظ زیرساخت‎های تولید هستند توصیه می‎شود عملکرد بهتری داشته باشند چرا که در برخی موارد به شدت منفعل عمل می‎کنند.

وی درباره تغییر کاربری اراضی کشاورزی گفت: در برخی کشورها برای تغییر کاربری حتی یک قطعه کوچک زمین متقاضی چندین ماه و سال منتظر امضای مدیران ارشد دولتش می‎ماند و این در حالیست که ایران اینگونه نیست و دستگاه‎های متولی منفعل عمل می‎کنند.

بیرانوند اضافه کرد: البته بخشی از موضوع تغییر کاربری به نقض قانون برمی‎گردد که در کمیسیون کشاورزی با طرح موضوعی یک بحث خوبی را در راستای حفظ اراضی کشاورزی و کاربری آنها پیش بردیم.

وی با انتقاد از اینکه بیشترین تغییر کاربری‎ها در روستاها رخ می‎دهد و در مکان‎های دور این مهم کمتر است، بیان کرد: تعدد دستگاه‎های متولی در بخش اراضی این مهم را تشدید کرده است.

بیرانوند گفت: در برخی جاها شهرداری متولی اراضی است و در جاهای دیگر بنیاد مسکن متولی حفظ حریم روستاهاست و اصرار بر طرح هادی روستاها را با جدیت بیشتری انجام می‎دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با تأکید بر اینکه بنیاد مسکن برای تغییر کاربری وام ساخت پرداخت نمی‎کند، اظهار کرد: دستگاه‎ها باید از تغییر کاربری و ساخت و سازها ممانعت کنند و این در حالیست که دستگاه‎های متولی در این باره منتظر دیگر دستگاه‎ها می‎مانند و این امر فضا را برای افراد غیرمسئول سودجو باز می‎کند که متأسفانه با قبول پول‎هایی خارج از ضابطه با حیثیت دستگاه‎ها بازی می‎کنند.

انتهای پیام

کد N495074

وبگردی