آفتاب

لاوروف عنوان کرد: امکان پیوستن ایران به سازمان شانگهای

لاوروف عنوان کرد: امکان پیوستن ایران به سازمان شانگهای

وزیر امور خارجه روسیه گفت: ایران ممکن است به زودی بتواند به سازمان همکاری شانگهای بپیوندد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ریانووستی، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در یادداشتی که در یک روزنامه تاجیکستانی منتشر شد، اعلام کرد: ایران، پاکستان و هند ممکن است به زودی بتوانند به سازمان همکاری شانگهای بپیوندند.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت: در اجلاس شانگهای در دوشنبه ما در مورد شکل قانونی، اداری و شرایط اقتصادی کامل پیوستن اعضای جدید پاکستان، هند و ایران به سازمان شانگهای تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی افزود: این مساله می‌تواند فرصتی برای آغاز توسعه این پروسه در دوران ریاست‌ روسیه باشد.

لاوروف یادآور شد: ایران، پاکستان و هند تاکنون تمایل خود را برای پیوستن کامل به این سازمان اعلام کردند.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: روسیه مایل است برای افزایش کارآیی سازمان همکاری شانگهای تلاش کند و تلاش‌ها به منظور تضمین پاسخگویی مناسب به حوادث در منطقه و تمام جهان را تحکیم بخشد.

وی تصریح کرد: اولویت سازمان شانگهای امنیت منطقه به ویژه با توجه به افزایش فرصت‌ها برای اقدامی مشترک علیه تروریسم، افراط‌گرایی و قاچاق موادمخدر بخصوص در افغانستان است.

بر اساس این گزارش، اجلاس سازمان همکاری شانگهای در روزهای یازده و دوازده سپتامبر در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار خواهد شد و سران کشورهای قزاقستان، قرقیزستان، چین، روسیه، تاجیکستان و مقامات کشورهای ناظر و مهمانان اجلاس به علاوه سازمان‌های بین‌المللی در آن شرکت خواهند کرد.

پس از برگزاری این اجلاس روسیه به مدت یک سال ریاست سازمان را به عهده خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N494752

وبگردی