آفتاب

رییس جمهوری فرانسه به عراق سفر می کند

رییس جمهوری فرانسه به عراق سفر می کند

تهران – ایرنا- ˈفرانسوآ اولاندˈ رییس جمهوری فرانسه پیش از برگزاری کنفرانس عراق در پاریس، به این کشور سفر می کند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری فرانسه از پاریس، الیزه در بیانیه ای با اشاره به گفتگوی تلفنی اولاند با 'فواد معصوم' همتای عراقی وی و تبریک تشکیل دولت جدید، از برنامه رییس جمهوری فرانسه برای سفر به بغداد در روز جمعه خبر داد.

بیانیه کاخ ریاست جمهوری فرانسه، سفر اولاند را اقدامی در چارچوب کنفرانس پاریس خواند و افزود: وی در سفر به بغداد حمایت کشورش را از مقام های عراقی در اقداماتی چون مبارزه با گروه 'داعش'، حمایت از غیرنظامیان و حاکم کردن قانون در سراسر کشور، اعلام می کند.

در بیانیه الیزه آمده است: اولاند در توافق با مقام های عراقی زمان کنفرانس 'صلح و امنیت در عراق' را 15 سپتامبر (24 شهریور) اعلام کرده است و رییس جمهوری عراق در این کنفرانس حضور خواهد داشت.

پیشتر روزنامه فرانسوی 'لزاکو'، سه هدف عمده کنفرانس پاریس را که قرار است پیش از آغاز نشست های مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شود، چنین تشریح کرده بود: یکی از اهداف عمده، تبادل اطلاعات درباره گروه داعش و نیز شناسایی سازمان ها و کشورهایی است که از این گروه تروریستی در عراق و سوریه حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند.

هدف دوم، هماهنگی میان کشورهایی است که برای ارسال کمک های تسلیحاتی به عراق برای مقابله با تهدید داعش، اعلام آمادگی کرده اند.

هدف نهایی کنفرانس پاریس نیز اتخاذ تدابیر و تصمیماتی در جهت بازسازی عراق و کمک به برقراری امنیت در این کشور است.

فرانسه ماه گذشته اعلام کرده بود برای کردهای اقلیم کردستان سلاح ارسال می کند. پاریس تصریح کرده که این تصمیم پس از موافقت دولت بغداد و تقاضای اسلحه از سوی مقام های کرد اتخاذ شده است.

برخی گروه های سیاسی فرانسه، اقدامات دولت در مقابله با داعش شامل ارسال کمک های انسان دوستانه برای غیرنظامیان و ارسال اسلحه برای کردها را ناکافی ارزیابی کرده و مداخله نظامی مستقیم را خواستار هستند. پاریس اما اعلام کرده که برنامه ای برای مداخله نظامی ندارد.

تروریست های داعش از 9 ژوئن (19خرداد) با حمله به شمال و غرب عراق بخش هایی از این مناطق را اشغال کرده و این کشور را دستخوش ناامنی کرده اند.

اروپام ** 9053 **1561** 1337
کد N494726

وبگردی