آفتاب

کشف 2 گور دسته‌جمعی از قربانیان کشتارهای داعش در شمال عراق

کشف 2 گور دسته‌جمعی از قربانیان کشتارهای داعش در شمال عراق

نیروهای پیشمرگ کرد یک گور دسته‌جمعی از قربانیان کشتار گروه دولت اسلامی (داعش) را در شهر "زمار" واقع در شمال عراق پیدا کردند، در همین حال یک منبع از عشایر عراق تاکید کرد که یک گور دسته‌جمعی دیگری در نزدیکی شهر "الحمیدات" در شمال این کشور پیدا شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی، "سعید ممو" سخنگوی حزب دموکرات کردستان در موصل واقع در شمال عراق اعلام کرد که نیروهای پیشمرگ یک گور دسته‌جمعی را پیدا کردند که در آن جسد 35 تن از ایزدی‌ها در منطقه‌ای در شهر زمار وجود داشت.

وی عنوان داشت: این اجساد متعلق به کودکان، زنان، جوانان و مردانی از رده‌های سنی مختلف است و این افراد از طریق لباس‌هایشان شناسایی شدند.

احتمال داد که این افراد در جریان حمله افراد مسلح داعش به این منطقه در اوایل ماه اوت گذشته کشته شده باشند.

همزمان، یک منبع از عشایر در شهر الحمیدات (10 کیلومتری شمال غرب موصل) با بیان اینکه یک گور دسته جمعی کشف و شناسایی شده است که متعلق به زندانیان با دوش در نزدیکی شهر الحمیدات است گفت: بوی تعفن بلند شده از این مکان باعث شناسایی این گور شد.

این منبع خاطرنشان کرد که اعضای داعش حدود 400 تن از زندانی‌های زندان بادوش را که احتمالا از مذهب تشییع بودند، در 10 ژوئن گذشته به قتل رساندند و آن‌ها را در منطقه‌ای نزدیک به الحمیدات دفن کردند اما شرایط جوی باعث شد تا جنازه این افراد دفن شده در زیر خاک مشخص شود که این امر داعش را به دفن مجدد این افراد واداشت تا بوی تعفن این اجساد به این منطقه نرسد.

وی تصریح کرد: این افرادی که کشته شدند، لباس‌های مخصوص زندانیان بادوش را به تن داشتند.

از سوی دیگر، رشید فلیح، فرمانده عملیات الانبار اعلام کرد: پس از این که آمریکایی‌ها برای برقراری امنیت سد موصل و سد حدیثه وارد عمل شدند در حال حاضر اولویت را به سد فلوجه اختصاص داده‌اند.

فلیح در مصاحبه با سومریه نیوز عنوان داشت: هدف از این عملیات این است که داعش مرکز و جنوب عراق را از آب محروم نکند.

در همین حال، جنگنده‌های آمریکایی مجددا پایگاه‌های داعش در استان الانبار را هدف قرار دادند.

فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که جنگنده‌ها و پهپادهای آمریکایی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دست به پنج حمله علیه پایگاه‌های داعش در نزدیکی سد حدیثه زدند که این حملات برای حمایت از نیروهای عراقی و عشایری که از سد حدیثه محافظت می‌کنند، صورت گرفت.

این حملات هوایی چند ساعت قبل از سخنان باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا صورت گرفت که در آن طرح خود برای مبارزه با داعش را فاش کرد.

انتهای پیام

کد N494642

وبگردی