آفتاب

تشکیل اولین جلسه کابینه جدید عراق/العبادی همکاری عراقی‌ها با نیروهای امنیتی را خواستار شد

تشکیل اولین جلسه کابینه جدید عراق/العبادی همکاری عراقی‌ها با نیروهای امنیتی را خواستار شد

کابینه جدید عراق اولین نشست رسمی خود را به ریاست حیدر العبادی و با حضور معاونان و وزیران کابینه‌اش تشکیل داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، یک منبع آگاه در این خصوص اعلام کرد: حیدر العبادی، نخست وزیر عراق روز سه‌شنبه اولین جلسه کابینه‌اش را برگزار کرد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که این نشست با حضور صالح مطلق، بهاء الاعرجی، هوشیار زیباری سه معاون نخست وزیر و وزیران جدید تشکیل شد.

حیدر العبادی همچنین در نشستی با فرماندهان امنیتی ضمن بیان دیدگاه و استراتژی خود برای کنترل اوضاع امنیتی عراق از تمامی شهروندان خواست تا به همراه نیروهای امنیتی به وظیفه خود عمل کرده و از امنیت کشور محافظت کنند.

طبق بیانیه‌ی منتشر شده از سوی دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق حیدر العبادی به منظور بررسی طرح‌ها و اقدامات لازم برای کنترل اوضاع امنیتی کشور و آزادسازی مناطقی که تحت تسلط داعش است نشستی را با فرماندهان امنیتی کشور برگزار کرد.

حیدر العبادی در ابتدا از پیروزی‌های نیروهای مسلح در مقابله با گروه‌ تروریستی داعش تقدیر کرد.

العبادی ضمن ارائه دیدگاه و استراتژیکی خود برای کنترل اوضاع امنیتی عراق اعلام کرد: چالش امنیتی یکی از مهمترین چالش‌هایی است که کشور با آن روبه رو است و ما از طریق یک استراتژی جدید و همکاری گروه‌ها با وجود تمامی مشکلاتی که با آن رو به رو هستیم امنیت را به کشور بازمی‌گردانیم.

از سوی دیگر، یکی از فرماندهان گزارشی را در خصوص اوضاع امنیتی عراق و اقدامات نیروهای مسلح برای آزادسازی کشور از دست گروه داعش به العبادی ارائه کرد.

انتهای پیام

کد N494640

وبگردی