آفتاب

نمایندگان مجلس اردن خواستار جلوگیری از خرید گاز از رژیم صهیونیستی شدند

نمایندگان مجلس اردن خواستار جلوگیری از خرید گاز از رژیم صهیونیستی شدند

تهران - ایرنا - 40 نماینده مجلس اردن با امضای نامه ای، از دولت این کشور خواستند به شرکت ملی برق اردن اجازه ندهد با رژیم صهیونیستی برای واردات گاز از این رژیم قرار داد امضا کند .

به گزارش پایگاه خبری 'رأی الیوم' نمایندگان اردنی در جلسه دیروز (سه شنبه) مجلس این کشور اعلام کردند: ما نمایندگان امضا کننده این نامه از دولت می خواهیم اجازه ندهد شرکت ملی برق با رژیم صهیونیستی قرارداد خرید گاز امضا کند .

این نمانیدگان خاطر نشان کردند: ما هرگونه امضای قرارداد و توافق با اشغالگران صهیونیست را محکوم می کنیم و می گوییم دولت و شرکت ملی برق اردن جایز نیست قراردادی برای خرید گاز با صهیونیست ها امضا کند، زیرا این کار به معنای کمک به اشغالگران است .

این نمایندگان تاکید کردند که برای حل مشکل انرژی اردن باید به فکر منابع جایگزین بود و همچنین مقام های دولتی باید از کشورهای عربی کمک بگیرند نه از صهیونیست های قاتل .

'محمد حامد' وزیر انرژی اردن چهارشنبه گذشته اعلام کرد که شرکت ملی برق این کشور توافقنامه ای با یک شرکت آمریکایی که میدان گازی 'لوتیان' در فلسطین اشغالی را اداره می کند، امضا کرده تا گاز مورد نیاز نیروگاه های برق اردن به مدت 15 سال تامین شود .

وی گفته بود که توافقنامه نهایی میان طرفین ممکن است در ماه نوامبر امضا شود و بر اساس این توافقنامه و قرارداد، اردن از سال 2017 از این شرکت گاز وارد می کند .

خاورم **2041**1651
کد N494559

وبگردی