آفتاب

20 پلیس نیجریه در اسارت بوکوحرام

20 پلیس نیجریه در اسارت بوکوحرام

تهران – ایرنا – 20 پلیس نیجریه از زمان حمله بوکوحرام به دانشکده افسری در شمال شرقی نیجریه همچنان مفقود و در اسارت بوکوحرام هستند.

به گزارش خبرگزاری 'فرانسه' 'سلیمان ابا' بازرس کل نیجریه امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران این مطلب را اعلام کرد و افزود: تلاش ها برای یافتن افراد ناپدید شده همچنان ادامه دارد.

پلیس نیجریه ابتدا اعلام کرده بود که 35 نفر از افسران پلیس از زمان حمله بوکوحرام در تاریخ 21 آگوست (30 مرداد) ناپدید شده اند، اما به گفته ابا تعدادی از این افراد اخیرا بازگشته اند. وی در این خصوص اطلاعات بیشتری ارائه نکرد.

بوکوحرام دو هفته پس از اشغال مناطقی از ایالت 'بورنو' به دانشکده ای افسری حمله کرد.

این گروه تروریستی سپس در تاریخ 1 سپتامبر (10 شهریور) به شهر 'باما' در شمال نیجریه حمله ور شد و شمار زیادی از مردم را به خاک و خون کشید.

دولت نیجریه که با انتقادهای شدید به خاطر ضعف عملکرد در مقابله با تروریست ها مواجه است، روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد که در این رابطه به موفقیت هایی دست یافته است.

'مایک عمری' سخنگوی دولت از باز پس گرفتن شهر باما از گروه بوکوحرام خبر داد و افزود: تلاش های مداوم در جهت کنترل کامل و قاطع مناطق تحت تصرف اعضای بوکوحرام در حال انجام است.

بوکوحرام از زمان آغاز فعالیت های تروریستی اش تاکنون بیش از 10 هزار نفر را به قتل رسانده و بارها به مقر پلیس و ارتش حمله کرده است.

گفته می شود این گروه مناطق وسیعی از ایالت بورنو را به عنوان مقر و نیز شهرها و روستاهایی در ایالت های 'یوب' و 'ادماوا' را اشغال کرده است.

این سه ایالت از ماه مه (اردیبهشت/خرداد) سال گذشته در وضعیت فوق العاده قرار دارند.

خاورم**9156**1566
کد N494512

وبگردی