آفتاب

رضوی یزدی: جهان اسلام در مقابل طرح نبش قبر پیامبر (ص) سکوت نخواهد کرد

رضوی یزدی: جهان اسلام در مقابل طرح نبش قبر پیامبر (ص) سکوت نخواهد کرد

یک عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز با اشاره به ساختار حکومتی در کشور عربستان، اظهار کرد: ‌در کشور عربستان دو طایفه آل‌سعود و آل‌شیخ حضور دارند که حکومت در دست طایفه آل‌سعود است و مسائل مربوط به دین و دیانت نیز بر عهده طایفه آل‌شیخ است؛ طرح نبش قبر پیامبر (ص) از سوی آل‌شیخ مطرح شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدرضوی یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به طرح وهابیون عربستان برای نبش قبر پیامبر اسلام (ص)، اظهار کرد: تصور می‌کنم که حکومت عربستان اجازه این اقدام به وهابیون عربستان را نمی‌دهد.

این عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز با اشاره به ساختار حکومتی در کشور عربستان، خاطرنشان کرد: ‌در کشور عربستان دو طایفه آل‌سعود و آل‌شیخ حضور دارند که حکومت در دست طایفه آل‌سعود است و مسائل مربوط به دین و دیانت نیز بر عهده طایفه آل‌شیخ است.

این فعال سیاسی با بیان این‌که طرح‌هایی همچون نبش قبر پیامبر اسلام (ص) از سوی طایفه آل‌شیخ مطرح می‌شود، تاکید کرد: قطعا آل‌سعود برای اداره کشور هیچگاه این اجازه را به آل‌شیخ نمی‌دهد که بخواهد همه طرح‌های خود را پیاده کند. همواره میان این دو طایفه اختلاف وجود داشته است و چنانچه آل‌سعود در مورد طرح نبش قبر پیامبر (ص) در مقابل آ‌ل‌شیخ تسلیم شود قطعا جهان اسلام ساکت نمی‌نشیند.

رضوی یزدی همچنین با تاکید بر این‌که در مقابل این طرح، جهان اسلام حتی حاضر به درگیری نظامی و رویارویی نظامی نیز است، به اهداف وهابیون عربستان در طرح موضوع نبش قبر پیامبر (ص) اشاره کرد و گفت: قطعا این افراد چنانچه بتوانند این اقدام را انجام می‌دهند اما لازم است یادآوری شود که این افراد هیچگاه موفق نخواهند شد.

رضوی یزدی با بیان این‌که علمای اسلام اعم از شیعه و سنی، سخن این ملای مزدور را جدی نگرفته‌اند،افزود: در غیر اینصورت علمای اسلام جهان اسلام را به رویارویی با این نظریه سخیف دعوت می کردند. اگر این مساله جدی شود، جا دارد که سراسر کشورهای اسلامی جوانان برای مقابله با آن ثبت نام و اعلام آمادگی کنند.

این عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز در پایان با بیان این‌که هدف وهابیون از طرح این مساله صرفا ایجاد جنگ روانی میان مسلمانان است، اظهار کرد: وهابیون عربستان که دست نشانده ی انگلیس‌اند، همواره به دنبال ایجاد اختلاف و شکاف در بین مسلمانان جهان هستند و هر زمان که زمینه برای آنها مساعد شود برای دستیابی به اهداف پلید خود از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

انتهای پیام

کد N494437

وبگردی