آفتاب

یونیسف: مدارس غزه با دو هفته تاخیر بازگشایی می شوند

یونیسف: مدارس غزه با دو هفته تاخیر بازگشایی می شوند

نیویورک - ایرنا - سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل ˈیونیسفˈ با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در تهاجم 50 روزه به سرزمین غزه اعلام کرد که مراکز آموزشی این منطقه با تلاش کارکنان این نهاد پس از 2 هفته تاخیر در تاریخ 23 شهریور ( 14 سپتامبر) بازگشایی می شود.

کریستوف بوله ریک سخنگوی مدیرکل سازمان یونسکو روز سه شنبه با اشاره به اثرات ویرانگر این تهاجمات بر روان کودکان غزه ابراز امیدواری کرد که بازگشایی مدارس بتواند احساس ایمنی لازم برای ادامه حیات در محیطی آرام را در کودکان رنج کشیده فلسطینی ایجاد کند.

بوله ریک با اشاره به اینکه در تهاجم وحشیانه نیروهای رژیم صهیونیستی به سرزمین غزه بیش از 500 کودک فلسطینی جان خود را از دست داده و نزدیک به 3 هزار و 500 نفر از آنان به شدت مجروح شده اند، تاکید کرد که اثرات مخرب روانی این جنایت ها هرگز از ذهن کودکان این سرزمین زدوده نخواهد شد.

وی افزود: یونیسف در حال حاضر تلاش خود را در حوزه های متعددی از جمله برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی میان مدارس لازم برای بیش از 50 هزار دانش آموز فلسطینی که یا آواره شده اند و یا مدارس آن ها در اثر این تهاجمات ویران شده، متمرکز کرده است.

سخنگوی مدیرکل یونسکو همچنین گفت که این نهاد علاوه بر بازسازی 108 مدرسه از مجموع 132 مدرسه دولتی غزه که در جریان حملات وحشیانه نیروهای صهیونیستی آسیب دیده اند، طرح ساختمان 48 مدرسه جدید در سال 2014 و 60 مدرسه تا پایان سال 2015 را در باریکه غزه در دست اجرا دارد.

اروپام-4-541 ** 1597
کد N494323

وبگردی