آفتاب

وزیر کشور ایتالیا: رم به عنوان نماد مسیحیت می تواند هدف داعش قرار گیرد

وزیر کشور ایتالیا: رم به عنوان نماد مسیحیت می تواند هدف داعش قرار گیرد

رم- ایرنا- «آنجلینو الفانو» وزیر کشور ایتالیا در مجلس نمایندگان این کشور با بیان اینکه هر نماد غربی می تواند تبدیل به هدف احتمالی برای تروریست های داعش شود، هشدار داد: رم به عنوان گهواره مسیحیت می تواند هدف افراط گرایان داعش قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، وزیر کشور ایتالیا در مجلس نمایندگان گفت: نباید اظهارات ابوبکر البغدادی (مبنی بر فتح رم) را کم اهمیت شمرد و یا اینکه فعلا شواهد تحقیقاتی از طرح های تروریستی در کشور وجود ندارد؛ ایتالیا و رم یک هدف ثانوی (برای داعش) نیستند و ما در این خصوص مراقب هستیم.

وی با بیان اینکه «تروریسم مذهبی داعش حتی لباس های اروپایی به تن کرده و ستیزه ای بی سابقه برای امنیت جهانی ایجاد کرده اند» افزود: داعش از منابعی برخوردار است که تاکنون هیچ سازمان تروریستی دیگری در گذشته نداشته است.

وی گفت: بنابراین باید ابزارهای قانونی علیه تروریسم مذهبی را تقویت کرد.

وزیر کشور ایتالیا افزود: تاکنون 48 نفر از این کشور برای پیوستن به گروه های تروریستی به سوریه رفتنه اند؛ از این تعداد دو نفر گذرنامه ایتالیایی داشتند که یکی از آنها جوانی است که در ماه ژوئن کشته شد.

وی، تنها راه مقابله با این پدیده را تشکیل یک ائتلاف بین المللی علیه داعش از طریق همکاری با کشورهای معتدل خاورمیانه دانست و گفت: یک کشور نمی تواند به تنهایی با این خطر و چالش جهانی مقابله کند و این مساله به یک استراتژی بین المللی نیاز دارد.

براساس این گزارش، برای نخستین بار روی برخی از دیوارهای شهر رم نوشته هایی به زبان عربی در تمجید از گروه تکفیری داعش و تصاویری از پرچم آنها به همراه تهدیدات مبنی بر انتقام گیری از آمریکایی ها پدیدار شده است.

اروپام *5*461* 2023
کد N494321

وبگردی