آفتاب
دبیرکل سازمان ملل:

شکل گیری دولت جدید عراق اقدامی مثبت در جهت برقراری صلح در این کشور است

شکل گیری دولت جدید عراق اقدامی مثبت در جهت برقراری صلح در این کشور است

نیویورک - ایرنا - دبیرکل سازمان ملل با صدور بیانیه ای ضمن ابراز خرسندی از تایید صلاحیت حیدر العبادی به عنوان نخست وزیر جدید عراق، شکل گیری دولت جدید عراق را قدمی مثبت در جهت صلح و ثبات در این کشور خواند.

به گزارش ایرنا، بان کی مون روز سه شنبه با صدور بیانیه ای ضمن تبریک به حیدر العبادی نخست وزیر تازه عراق از نوری المالکی نخست وزیر دولت انتقالی این کشور و تلاش های سازنده او برای عبور از این دوران قدردانی کرد.

وی در این بیانیه همچنین بر آمادگی مسئولین سازمان ملل را برای همکاری با دولت جدید عراق در جهت خدمت به همه اقشار و گروه های عراقی و مقابله با چالش های عمده این کشور اعلام کرد.

در حالی که حیدر العبادی اعلام کرده نامزدهای وزارت دفاع و وزارت کشور عراق را در فاصله یک هفته آینده معرفی کند، بان کی مون از همه رهبران سیاسی عراق خواسته است تا با استفاده از این' فرصت مغتنم' کار گزینش وزرای مذکور را هر چه سریع تر به پایان برسانند.

در همین حال نیکولای ملادنف نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق نیز در بیانیه جداگانه ای تشکیل دولت جدید عراق را مایه امید مردم این کشور و قدمی در جهت وحدت ملی و شروع اصلاحات اقتصادی اجتماعی در عراق توصیف کرده است.

اروپام-4-541 ** 1597
کد N494260

وبگردی