آفتاب

بان کی مون: صلح جهانی فقط از طریق عقد قراردادها حاصل نمی شود

بان کی مون: صلح جهانی فقط از طریق عقد قراردادها حاصل نمی شود

نیویورک - ایرنا - دبیرکل سازمان ملل با اشاره به این که صلح جهانی صرفا از طریق عقد قراردادها حاصل نمی شود، تصریح کرد که احترام به شان، حقوق و توانایی های انسانها است که تحقق صلح بر روی زمین را امکان پذیر می سازد.

به گزارش ایرنا، بان کی مون روز سه شنبه در سخنانی در نشست موسوم به 'مجمع عالی فرهنگ صلح' که در مقر این سازمان در نیویورک برگزار شد، با اشاره به بیانیه 25 سال پیش سازمان یونسکو، بار دیگر تاکید کرد که پایان یافتن جنگ صرفا ضامن استقرار صلح نیست بلکه از طریق تعهد همگان نسبت به آزادی، عدالت، برابری و همبستگی همگانی امکان پذیر خواهد بود.

وی با اشاره به جنگ ها و بحران های جاری در جهان اظهار داشت: در حالی که ما در این مکان از اشاعه صلح سخن می گوییم، جهان یکسره شاهد درگیری، جنگ، مناقشه، خشونت، نفرت و تروریسم است.

بان کی مون تاکید کرد که جهان مجموعه ای از فرهنگ های مختلف و گوناگون بوده و مردم جهان خانواده ای واحد هستند که حقوق و شان انسانی، آن ها را به یکدیگر مرتبط کرده است.

وی در ادامه یادآور شد: گسترش فرهنگ خشونت و جنگ افروزی در جهان امروز، ما را بیش از هر زمانی به اهمیت دستیابی به سیاست های نوین برای پی ریزی و تقویت فرهنگ صلح واقف کرده است.

اروپام-4-541 ** 1597
کد N494237

وبگردی