آفتاب

برگزاری نشست فنی توجیهی آژانس درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران

برگزاری نشست فنی توجیهی آژانس درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران

نماینده دایم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از برگزاری نشست فنی توجیهی درباره موضوع ایران در آژانس خبر داد.

رضا نجفی با اعلام این مطلب به خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: ترو واریورانتا، معاون مدیرکل آژانس در امور پادمان‌ها روز سه شنبه در نشست توجیهی و فنی گزارش اخیر آژانس را تشریح کرد.

نجفی گفت: معاون مدیرکل آژانس با ارائه جزییات فنی از نظارت‌های آژانس بر ابعاد مختلف برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرد که هیچ انحرافی در برنامه ایران دیده نمی‌شود و از اجرای کامل اقدامات داوطلبانه ایران طبق توافق ژنو و تمدید آن توضیحاتی را ارائه کرد.

نماینده دایم ایران در آژانس ادامه داد: واریورانتا ضمن اشاره به سفر اخیر مدیرکل آژانس به ایران و ملاقات وی با مقامات ایران به ادامه کار بین ایران و آژانس برای حل مسایل فی‌مابین پرداخت و اعلام کرد که نشست فنی دیگری بزودی در این رابطه برگزار خواهد شد. هم چنین در ادامه جلسه برخی سوالات فنی از سوی تعدادی از کشورها مطرح شد که معاون مدیرکل به آنها پاسخ داد.

هم چنین در پایان جلسه فنی نماینده دایم ایران در آژانس با تشریح همکاری های ایران و آژانس آن را نشانه شفافیت کامل برنامه هسته ای ایران دانست و کار با آژانس را در مسیر عادی آن اعلام کرد که بر خلاف جنجال های رسانه ای درحال پیشرفت است.

به گزارش ایسنا، اخرین گزارش مدیرکل هفته اخیر منتشر شد و در اختیار 35 عضو شورای حکام برای بررسی قرار گرفت.

نشست فصلی شورای حکام دوشنبه هفته آینده آغاز به کار می کند.

انتهای پیام

کد N494232

وبگردی