آفتاب
/ مراسم یادبود استاد کاتوزیان در کانون مرکز/

کشاورز "استاد کاتوزیان" را همانند نگینی انگشتری دانست

کشاورز "استاد کاتوزیان" را همانند نگینی انگشتری دانست

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت که استاد کاتوزیان همانند نگینی بر انگشتر بودند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بهمن کشاورز در مراسم یادبود استاد کاتوزیان که در کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد با بیان اینکه افتخار شاگردی استاد را نداشتم و از طریق آثار و کتب وی، شاگردش بودم، اظهار کرد: هر بار که از استاد کاتوزیان برای حضور در همایش‌های اتحادیه دعوت می‌کردیم، ایشان حاضر می‌شدند و صحبت‌هایشان وحدت آفرین بود.

وی با قدردانی از همسر استاد کاتوزیان برای همراهی وی در همه مراحل زندگی‌اش ادامه داد: اگر همسر استاد کاتوزیان همراه وی نبودند ما اکنون این گوهر گرانبها را نداشتیم. استاد کاتوزیان همانند نگینی بر انگشتر یا دستبندی که حلقه‌های آن را گروه عظیمی از حقوقدانان تشکیل داده‌اند مانند مرحوم دکتر شهیدی و علی‌آبادی است. فعلا از این حلقه فقط آقای جعفری لنگرودی باقی مانده که خداوند حفظش کند. امیدوارم که همه ما سعی کنیم از اخلاق استاد کاتوزیان پیروی کنیم.

در ادامه این مراسم محمدعلی دادخواه با بیان اینکه سخن گفتن در مورد بزرگمردی که همه سوگمند او هستیم سخت است، گفت: انتظار ما این بود که اصحاب قلم در مورد اینکه تاریخ ما در برابر استاد کاتوزیان چه رسالتی داشته‌ است، سخن می‌گفتند. گویا این موضوع را از یاد برده‌اند. استاد کاتوزیان از کسانی بودند که از قانون، حق و درستی دفاع کرده‌اند. بهتر است که من از وی سخن نگویم و سکوت کنم.

او از حاضرین تقاضا کرد که بایستند و یک دقیقه به احترام استاد سکوت کنند.

این حقوقدان با تاکید بر اینکه کاتوزیان در تاریخ ما حافظ قانون بود، ادامه داد: حقوقدانان زیادی در کشور داریم اما همانند کاتوزیان که در طول تاریخ از عدالت دفاع کند اندک داریم و استاد کاتوزیان یکی از نادره‌های تاریخ است.

در ادامه این مراسم همسر استاد کاتوزیان با تشکر از حاضرین برای حضور در این مراسم گفت: ناصر همه شما را دوست داشت و همه چیز را برای شاگردانش می‌خواست و هر کتابی که می‌نوشت در مقدمه‌اش از آنان یاد می‌کرد.

وی با بیان اینکه استاد کاتوزیان در همه مراحل زندگی با وی دوست بوده و با وی مشورت می‌کرده است، گفت: از 18 سالگی دانشگاه خانه‌اش بود و اگر کسی از شاگردانش می‌خواست مقیم خارج شود ابراز نارضایتی می‌کرد و می‌گفت انگار پشت من خالی شده است و چرا باید کسانی که این همه درس خوانده اند بازدهی‌شان را برای جای دیگری خرج کنند. همسرم امیدوار بود که همه شاگردانش که فرزندانش بودند در ایران بمانند و به ایران احترام بگذارند. شماها همه همیشه عزیز ناصر بوده‌اید.

وی افزود: همه شما با عشق در اینجا حاضر شده‌ و از ترس نیامده‌اید بلکه از روی عشق بوده‌ است که خواسته‌اید در اینجا حاضر شوید برای من مهم است که عشق‌تان را این گونه ثابت کردید. عشق ناصر این بود که شما تا می‌توانید کتاب بخوانید، موفق باشید و حرف‌تان را بزنید. چرا که راستگویی هراسی ندارد و باید همه احترام هم را نگه داریم.

وی در پایان با ذکر دعای استاد کاتوزیان در زمان نماز صبح گفت:‌ استاد کاتوزیان در زمان نماز صبح دعا می کردند که خدایا هدایتم کن! خدایا هیچ وقت از من روی نگردان! من همیشه به تو احتیاج دارم.

در این مراسم اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، اساتیدی همچون بهروز اخلاقی، فیضی چکاب ،‌ فریده غیرت، نیکبخت، رییس‌الساداتی (معاون وزیر دادگستری)، علی مندنی پور (رییس سابق اتحادیه کانون‌های وکلا) جمشید نورشرق، سعید باقری و ... حضور داشتند.

انتهای پیام

کد N494188

وبگردی