آفتاب
نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران:

هم‌اکنون 33 درصد از صهیونیست‌ها خواستار ترک اراضی اشغالی هستند

هم‌اکنون 33 درصد از صهیونیست‌ها خواستار ترک اراضی اشغالی هستند

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: به دلیل از دست رفتن اعتماد صهیونیست‌ها به ارتش رژیم صهیونیستی حدود 33 درصد از شهرک‌نشینان خواهان ترک اراضی اشغالی هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران عصر سه‌شنبه با حضور در جلسه هم‌اندیشی موسسه ندا درخصوص پیامدهای سیاسی- امنیتی و اجتماعی جنگ اخیر در رژیم صهیونیستی اظهار کرد: در جنگ 2012 اهداف رژیم صهیونیستی کاملا ویژگی‌های انتخاباتی داشت که میان باراک اوباما و رقیبش بود. بعد از این جنگ توافق ضمنی بین همه ساختارهای رژیم صهیونیستی حاصل شد که این رژیم نباید وارد جنگی شود مگر آن که پیروز از آن خارج شود اما پس از تمام شدن جنگ اخیر در غزه شاهد هستیم که حتی یکی از اهداف آغاز جنگ اسراییل محقق نشد. در روز ورود رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه محبوبیت نتانیاهو حدود 83 درصد بود که هم اکنون پس از پایان جنگ این میزان به 38 درصد رسیده است. بی‌تردید جنگ چون به تازگی به پایان رسیده است و کمیته‌های تحقیق تازه کار خود را در زمینه دلایل شکست رژیم صهیونیستی آغاز کرده‌اند و به طور قطع مسوولیت جنگ بر عهده مقامات نظامی و سیاسی اسراییل خواهد بود.

او ادامه داد: بررسی ساختار رهبری رژیم صهیونیستی در طول تاریخ نشان می‌دهد که به تدریج به اینجا رسید که هم‌اکنون شخصی مانند نتانیاهو رهبری را در دست گرفته است. و طبعا مسوولیت این شکست متوجه شخص نتانیاهو خواهد بود. به نظر می‌رسد که پس از نتانیاهو، لیبرمن نخست‌وزیر اسراییل شود که البته او نیز یک جنایتکار جنگی است. امروز شخصیت‌های بارزی با ویژگی‌های مخصوص به رهبری در رژیم صهیونیستی وجود ندارند. به نظر من بعد از پایان جنگ غزه ما شاهد کمبود شخصیت‌های رهبری و اختلافات عمیق میان احزاب سیاسی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران در ادامه تصریح کرد:‌ پس از وقوع شکست‌های اخیر اسراییل مردم آن بیش‌تر به سمت مذهب و افراطی‌گری پیش می‌روند. گروه‌های افراطی تنها با مسلمانان مشکل ندارند و با هم‌پیمانان خود نیز نظیر آمریکا دچار مشکل خواهند بود. شاید تبعات سیاسی برای رژیم صهیونیستی اکنون چندان قابل لمس نباشد اما مهم‌ترین این تبعات از نظر امنیتی برای اسراییل خواهد بود. جامعه صهیونیست همواره فکر می‌کرد که مورد حمایت یک ارتش مجهز قرار دارد که می‌تواند در مقابل هر تهدیدی مقاومت کند که البته این تفکر در اثر تبلیغات رژیم صهیونیستی به وجود آمده بود.

او ادامه داد:‌ این ارتش همان ارتشی است که اکثرا ارتش‌های عربی را شکست داده و توانسته بود به سوریه و لبنان نیز حمله کند و آن‌جا را نیز به اشغال درآورد. این مساله باعث شد که نوعی اطمینان درون جامعه صهیونیستی به وجود آید که ارتش می‌تواند هرکاری را انجام دهد. البته اطمینان به ارتش رژیم صهیونیستی از اوایل دهه 90 متزلزل شد و آغاز آن نیز از انتفاضه اول مردم فلسطین بود که به صهیونیست‌ها فهماند ارتش آن‌ها توانایی مبارزه با مردمی که به گفته مقامات پیشین رژیم صهیونیستی خودشان می‌خواهند که بمیرند، ندارد.

وی با اشاره به تلاش‌های اخیر رژیم صهیونیستی برای ترمیم عملکرد ارتش خود افزود: در سال 2006 صهیونیست‌ها تلاش کردند تا تصویر نظامی خود در جوامع جهانی را ترمیم کنند و جنگ وحشیانه‌ای را علیه لبنان آغاز کردند.

ابوشریف هم‌چنین با اشاره به محاصره 21 ماهه غزه پیش از آغاز جنگ اظهار کرد: این بار تصمیم گرفته شد که به ضعیف‌ترین منطقه مقاومت یعنی نوار غزه حمله شود تا ارتش رژیم صهیونیستی بتواند به پیروزی دست یابد. این بار نیز رژیم صهیونیستی با اهدافی مشخص که مهم‌ترین آن‌ها بازگرداندن توان بازدارنده نظامی رژیم صهیونیستی در صحنه جهانی بود وارد جنگ علیه غزه شد. اگر مصاحبه‌های مطبوعاتی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را خوانده باشید می‌فهمید که ارتش رژیم صهیونیستی در چه مخمصمه‌ای گرفتار شده است و بر طبق گفته کارشناسان صهیونیستی پاکسازی غزه از نیروهای مقاومت 5 سال طول خواهد کشید.

این نماینده فلسطینی در ایران گفت: جامعه صهیونیستی سال‌ها در این توهم بود که ارتش صهیونیست منجی آن‌ها دربرابر هرگونه تهدیدی خواهد بود. این‌ها مثال‌هایی از مشکلات روحی و روانی است که صهیونیست‌ها از نظر امنیتی از آن‌ها رنج می‌برند شاید بتوان گفت که نوار غزه از حدود 100 سال پیش مورد حمله اسراییل قرار گرفته است اما در آن‌جا یک پناهگاه نیز وجود ندارد. باید توجه داشت که مسائل امنیتی در روحیه و روان اسراییلی‌ها جای دارد. تصور کنید فردی شیفته امنیت است و زمانی که این امنیت را از دست بدهد دچار چه حالتی خواهد شد.

وی هم‌چنین درباره پیامدهای شکست اسراییل در جنگ اخیر علیه غزه اظهار کرد: هم‌اکنون حدود 80 درصد از مردمی که در شهرک‌های صهیونیستی نزدیک به غزه زندگی می‌کردند از این مناطق کوچ کرده‌اند. دلیل اصلی آن نیز این است که به این نتیجه رسیده‌اند که ارتش آن‌ها دیگر حامی آن‌ها نیست. 33 درصد از جامعه صهیونیستی تمایل خود را برای خروج از اسراییل اعلام کرده‌اند. بی‌تردید تصاویری که از جنگ اخیر غزه مخابره شده است تاثیر به‌سزایی در نگاه مردم جهان به این رژیم خواهد داشت. به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی دچار یک جنگ داخلی خواهد شد و جایگاه کنونی خود را از دست خواهد داد.

ابوشریف در پایان این جلسه نیز گفت: به نظر من هم اکنون وظیفه ما آن است که با تقویت مقاومت در غزه باعث بروز نگرانی و ترس در میان صهیونیست‌ها شویم. این جنگ آخرین جنگ ما با رژیم صهیونیستی نخواهد بود بلکه پایان هر جنگ، آغاز آماده‌سازی برای یک جنگ دیگر است.

انتهای پیام

کد N494062

وبگردی