آفتاب

انگلیس: تشکیل دولت جدید عراق نقطه عطفی در تحولات این کشور است

انگلیس: تشکیل دولت جدید عراق نقطه عطفی در تحولات این کشور است

لندن – ایرنا- وزیرخارجه انگلیس روز سه شنبه ضمن استقبال از تشکیل دولت جدید عراق گفت که تشکیل دولت ˈحیدر العبادیˈ یک نقطه عطف در تحولات سیاسی این کشور محسوب می شود.

'فیلیپ هاموند' وزیر خارجه انگلیس ضمن تبریک به حیدر العبادی، گفت: تشکیل این دولت یک قدم مهم برای مقابله با چالش های جدی امنیتی ، سیاسی و بحران انسانی در عراق است.

وی افزود: در این شرایط خطیر کنونی تمامی احزاب و گروه های سیاسی عراق لازم است که برای حل این چالش ها از جمله تهدیدات گروه تروریستی داعش با یکدیگر همکاری کنند .

وزیر خارجه انگلیس اضافه کرد: لندن همچنان از مردم عراق، دولت منتخب آن که درصدد برقراری صلح و ایجاد رفاه در این کشور است، حمایت به عمل می آورد.

فیلیپ هاموند افزود: انگلیس همچنین به همکاری نزدیک با دولت جدید عراق در زمینه مبارزه با تروریسم ادامه داده و خواهان تقویت مناسبات سیاسی، امنیتی ، اقتصادی میان دو کشور است.

مجلس عراق شامگاه دوشنبه به حیدر البعادی نخست وزیر پیشنهادی که مبارزه با گروه تروریستی داعش را اولویت دولتش اعلام کرده است ، رای اعتماد داد.

از مجموع 289 نماینده حاضر در جلسه دیشب 177 نماینده به حیدر العبادی به عنوان نخست وزیر جدید عراق رای اعتماد دادند و بدین ترتیب وی از امروز (سه شنبه ) به طور رسمی نخست وزیر عراق شده است.

درهمین حال منابع انگلیسی روز سه شنبه گزارش دادند که دولت انگلیس مقادیری تسلیحات نظامی ازجمله سلاح های سنگین برای کمک به دولت عراق جهت مبارزه با گروه داعش به این کشور ارسال کرده است.

به گفته این منابع، مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس قرار است دراین خصوص یک بیانیه صادر کند.

اروپام ** 4** 1552**5981
کد N494031

وبگردی