آفتاب

نماینده گرگان و آق قلا: آموزش عالی باید مهارت محور باشد

نماینده گرگان و آق قلا: آموزش عالی باید مهارت محور باشد

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس در دیدار از دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان گفت: آموزش عالی باید مهارت محور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عیسی امامی در جمع رؤسای مراکز، اساتید و کارکنان دانشگاه افزود: کشور ما از نظر علمی رتبه هجدهم جهان را دارد که پیش بینی می شود در سال 2018 به جایگاه چهارم علمی دست یابیم که این جهش نیازمند توسعه همه جانبه در همه بخش‌های جامعه است.

به گفته وی، امروزه فقط توسعه علمی در حال رشد است در حالی که رشد و توسعه باید متوازن باشد یعنی باید همه بخش‌ها همزمان با رشد علمی پیشرفت کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: ضعف عمده بسیاری از دانشگاه‌های ما این است که کاربردی نیستند اما دانشگاه علمی کاربردی با ایجاد رابطه بین آموزش های علمی و تئوری، آن را به یک مهارت و عملکرد تبدیل کرده است.

امامی اضافه کرد: ایجاد کارآفرینی به تولید ثروت می انجامد که به ایرانی پیشرفته و ثروتمند ختم می شود اما گاهی احساس می شود فراموش کرده‌ایم، پایه و شالوده اصلی تولید، آموزش های مهارتی است که در دانشگاه هایی نظیر دانشگاه علمی کاربردی در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به روند توسعه استان گلستان ادامه داد: اکنون فاصله معناداری بین گلستان با بسیاری از استان هاست به طور مثال بسیاری از استان ها رشد 400 درصدی در اعتبارات داشتند و این بیانگر آن است که توازن منطقه و عدالت همه جانبه برقرار نشده است.

انتهای پیام

کد N493977

وبگردی