آفتاب

برگزاری هشتمین کنفرانس بین المللی ˈتقریب میان مذاهب اسلامی ˈ در انگلیس

برگزاری هشتمین کنفرانس بین المللی ˈتقریب میان مذاهب اسلامی ˈ در انگلیس

لندن - ایرنا- هشتمین کنفرانس بین المللی ˈتقریب بین مذاهب اسلامیˈ از سوی مرکز اسلامی انگلیس و با همکاری گروه اهل تسنن ˈمجلس عمل بریتانیا ˈ، هفته آینده با حضور شخصیت ها و اندیشمندان برجسته مسلمان شیعه و سنی در شهر بیرمنگهام برگزار می شود.

حمید فرجی مسوول روابط عمومی مرکز اسلامی انگلیس روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا گفت این کنفرانس بین المللی قرار است در روز شنبه آینده (13 سپتامبر 2014) در مرکز اسلامی 'اسپارک بروک ' بیرمنگهام تشکیل شود.

فرجی اضافه کرد : در این همایش که تحت عنوان ' تقریب بین مذاهب اسلامی: موثرترین راه برای مواجهه با رسانه های تفرقه برانگیز ' برگزار خواهد شد، شماری از شخصیت ها و اندیشمندان برجسته مسلمان شیعه و سنی حضور دارند.

وی افزود: به دلیل اهمیت تقریب بین مذاهب اسلامی در جهان اسلام و لزوم وحدت هر چه بیشتر مسلمانان عالم و بویژه در عصر حاضر که بیداری اسلامی جهانی نیز در حال گسترش است، برگزاری همایش هایی از قبیل کنفرانس تقریب بین مذاهب اسلامی، می تواند در پیوند بیشتر مسلمانان و ایجاد وحدت میان آنان کمک نماید و از این رو از اهداف و رسالت های مرکز اسلامی انگلیس بشمار می رود.

مسوول روابط عمومی مرکز اسلامی انگلیس اضافه کرد: ایجاد زمینه های تقریب و وحدت امت اسلامی در حقیقت وظیفه ای اسلامی بر عهده همه مسلمانان جهان و بویژه اندیشمندان اسلامی است و هر کس به اندازه توان خود باید در راه تحقق این آرمان ارزشمند تلاش و کوشش کند.

وی گفت : مرکز اسلامی انگلیس بر این باور است که حفظ مشترکات دینی و تقریب بین مذاهب و در نهایت دستیابی به وحدت اسلامی به معنای واقعی کلمه مهمترین و اساسی ترین عامل برای تحقق عزّت، کرامت و سعادت معنوی و مادی مسلمانان است وهرگز نمی توان عزّت و کرامت وسعادت اسلامی را در مدار تفرقه و جدایی مسلمانان از یکدیگر جستجو کرد.

وی گفت: مرکز اسلامی انگلیس در سال های گذشته نیز هفت کنفرانس بین المللی را با عناوین : ' تقریب بین مذاهب اسلامی ضرورتی برای مسلمین در عصر حاضر ' ، ' تقریب ، راهکار دفاع از قرآن کریم و پیامبر خاتم حضرت محمد (ص) ' ، ' تقریب میان مذاهب اسلامی ؛ راهی به سوی تکریم انسان وتقویت اتحاد اسلامی ' ، ' نقش تقریب در تعالی امت اسلامی و ساختن آینده آن ' ، ' بیداری جهانی اسلامی و طرح تقریب میان مذاهب اسلامی ' و ' نقش فرهنگی تقریب در رسیدن به همزیستی اجتماعی ' و ' نقش تقریب در مقابله با فرقه گرایی و حمایت از جامعه ' برگزار کرده است .

رییس روابط عمومی مرکز اسلامی انگلیس اضافه کرد : در حقیقت هدف برگزاری این گونه کنفرانس ها ، شناخت بیشتر مذاهب اسلامی از همدیگر به منظور همدلی و همفکری و ساختن آینده ای روشن برای امت اسلامی و به پیروی از مصلحان خیر اندیش است.

اروپام ** 4** 1552**5981
کد N493936

وبگردی