آفتاب

دارالافتای مصر: سفر زنان برای حج بدون همراهی محرم جایز است

دارالافتای مصر: سفر زنان برای حج بدون همراهی محرم جایز است

تهران - ایرنا - دارالافتای مصر روزسه شنبه اعلام کرد که زنان می توانند بدون همراهی محرم به سفرحج بروند.

به گزارش پایگاه خبری 'انحاء'، دارالافتای مصر این فتوا را به اطمینان زن از وجود امنیت در مسیر، زمان اقامت و بازگشت مشروط کرد.

دارالافتای مصر تاکید کرده است که احادیت ممنوعیت سفر زن بدون وجود محرم مربوط به زمانی است که امنیت وجود نداشته باشد و حتی سفر زن با مجموعه ای از زنان نیز حکم سفر به همراه محرم را دارد.

مفتی های وهابی سفر زنان را بدون حضور محارم آن ها حرام می دانند و بر اساس فتوای آن ها تفاوتی میان سفرحج و دیگر سفرها وجود ندارد.

شرکت هواپیمایی عربستان نیز به تبع این فتوا اعلام کرده است که ورود زنان مجرد کمتر از 45سال بدون محارم به سفر حج ممنوع است.

این شرکت در آستانه موسم حج امسال اعلام کرد که از حضور زنان کمتر از 45 سال بدون محارم در سرزمین وحی در حج تمتع و عمره مفرده جلوگیری می شود و شرکت های هواپیمایی که اقدام به انتقال زنان بدون محارم در موسم حج کنند، جریمه خواهند شد.

اتحادیه شرکت های هواپیمایی عربستان نیز به این شرکت ها درباره انتقال زنان کمتر از 45 سال بدون محارمی که نامشان در روادید حج آنها مشخص شده است، هشدار داد.

در صورت مشاهده این تخلف، شرکت های هواپیمایی که این تخلف را مرتکب شوند، حداقل 50 هزار ریال سعودی (بیش از 42 میلیون تومان) جریمه خواهند شد و زنان بدون محرم با همان پرواز رفت به کشورهایشان باز گردانده خواهند شد.

شرکت های متخلف باید تمام هزینه های مترتب بر حضور زنان بدون محارم در فرودگاهها تا هنگام برگرداندن آنها را پرداخت کنند، زیرا جریمه مورد نظر بر اساس احکام آیین نامه هواپیمایی مدنی یا قوانین کلی تعیین شده است.

خاورم**632**1144**1010
کد N493916

وبگردی