آفتاب

مریم المهدی چهره مطرح مخالف دولت سودان آزاد شد

مریم المهدی چهره مطرح مخالف دولت سودان آزاد شد

تهران – ایرنا – مقام های سودان روز سه شنبه ˈمریم المهدیˈ عضو برجسته حزب ˈامهˈ مخالف دولت این کشور را که ماه گذشته دستگیرشده بود، آزاد کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از 'خارطوم'، مریم المهدی معاون حزب امه پس از موافقت رهبران این حزب برای همکاری با شورشیان سودان، دستگیر شده بود.

'محمد المهدی' رهبر شاخه جوانان حزب امه در صفحه 'فیس بوک' خود نوشت: مریم المهدی معاون این حزب به رهبری صادق المهدی پدرش، آزاد شده است.

با اینکه در این بیانیه به جزییات بیشتری اشاره نشده است، اما تصویری از مریم المهدی به همراه خواهرانش منتشر شده که سرگرم گفت وگوی تلفنی است.

خبرگزاری رسمی سودان 'سونا' نیز در خبر کوتاه و مختصری، آزادی مریم المهدی را تایید کرد.

ماموران سازمان اطلاعات و امنیت ملی سودان، در ماه مه 'صادق المهدی' رهبر حزب امه را دستگیر و برای یک ماه در بازداشت نگه داشتنند.

ماموران امنیتی همچنین مریم المهدی را در 12 اوت (21 مرداد) در هنگام ورود از پاریس در فرودگاه خارطوم پس از شرکت در مذاکرات میان حزب امه و جبهه انقلابی سودان دستگیر کردند که ائتلافی مسلح ضد حکومت سودان مرکب از شورشیان ایالت های 'دارفور'، کوردوفان جنوبی' و 'نیل آبی' است.

به رغم حمایت امه از تغییرات بدون خشوت در سودان، صادق المهدی در نشست پاریس با 'مالک آگار' فرمانده این گروه شورشی توافقنامه ای به منظور همکاری برای حل بحران این کشور امضا کرد.

خاورم**1486**1010
کد N493915

وبگردی