آفتاب

انتقاد تند دیده‌بان حقوق بشر از رفتار اسرائیل با پناهجویان

انتقاد تند دیده‌بان حقوق بشر از رفتار اسرائیل با پناهجویان

دیده‌بان حقوق بشر با انتقاد از رفتار رژیم صهیونیستی با هزاران پناهجوی آفریقایی گفت که این رژیم آن‌ها را مجبور می‌کند تا با پذیرش خطرات بسیار سرزمین‌های اشغال را ترک کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیده‌بان حقوق بشر امروز (سه‌شنبه) در گزارشی اعلام کرد که مقام‌های رژیم صهیونیستی تقریبا 7000 سودانی و اریتره‌ای را مجبور کرده‌اند تا به خانه‌هایشان بازگردند و ممکن است آن‌ها در آنجا با سوءرفتارهای وحشتناکی مواجه شوند.

در واکنش به این گزارش، سخنگوی وزارت داخلی رژیم صهیونیستی گفت که اسرائیل با مساله مهاجران به صورت "قانونی" و "مناسب" برخورد می‌کند. وی مدعی شد: روند بازگشت داوطلبانه مهاجران از سال 2013 تا 2014 به سه برابر افزایش یافته است که نشان می‌دهد سیاست اسرائیل کارآمد است!

در گزارش دیده‌بان حقوق بشر آمده است که برخی از سودانی‌های بازگشته، با شکنجه، بازداشت غیرقانونی و اتهام‌های خیانت از سوی دولت سودان که ضد اسرائیل است، مواجه شده‌اند. همین طور کسانی که به اریتره بازگردانده می‌شوند، با خطر سوءرفتار مواجه می‌شوند.

طی سال‌های گذشته اسرائیل هزاران مهاجر سودان و ارتیره را در مراکز بازداشت در صحرای نقب نگه داشته است. در این گزارش با اشاره به سخنان وزیر داخلی سابق رژیم صهیونیستی آمده است که سیاست اسرائیل بدین گونه است که شرایط زندگی را در این مراکز غیرقابل تحمل می‌کند تا پناهجویان خودشان اسرائیل را ترک کنند.

گری سیمپسون، نویسنده این گزارش آورده است: از بین بردن امید مردم برای یافتن پناهگاه از طریق محبوس کردن آن‌ها در یک گوشه و سپس مدعی شدن درباره اینکه آن‌ها خودشان داوطلبانه اسرائیل را ترک کرده‌اند، به وضوح توهین‌آمیز است.

انتهای پیام

کد N493820

وبگردی