آفتاب

تاثیر اطاله دادرسی بر ظالم و مظلوم چیست؟

تاثیر اطاله دادرسی بر ظالم و مظلوم چیست؟

رییس کل دادگستری استان یزد گفت: باید رویکرد دستگاه قضایی به گونه‎‌ای باشد که هر کسی مورد ظلم واقع شد، امیدوار به تظلم‏‏خواهی در این دستگاه باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، محمدرضا حبیبی در جمع کارکنان اداری و قضایی مرکز استان یزد افزود: تلاش‏‏‌های کارکنان دستگاه قضایی باید مردم را امیدوار به دادخواهی عادلانه و سریع در این دستگاه کند. بعضاً به علت پاره‏‏‌ای از مسائل حاشیه‏‏‌ای روند رسیدگی بر پرونده آن قدر طول می‏‏‌کشد که هم مظلوم از دستگاه قضایی قطع امید می‏‏‌کند و هم موجب تجری ظالم می‎‎شود.

وی تصریح کرد: باید هزینه ارتکاب جرم برای مجرمان بالا برود و ظالمان همواره این ترس را داشته باشند که چنانچه دست از پا خطا کنند، یک سیستم قضایی قاطع وجود دارد که با سرعت به جرم او رسیدگی خواهد کرد.

وی دقت در نگارش دستورات قضایی را خواستار شد و اظهار کرد: اگر دستورات قضایی از ابتدا با دقت نگارش شوند از بسیاری از اطاله‏‏‌ها کاسته خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان یزد، سرعت توام با دقت را لازمه کار دانست و اظهار کرد: اگر دادیار و بازپرس، پرونده رسیده از کلانتری را کامل مطالعه و تمام نواقص را به ضابط قضایی گوشزد کند، امور بسیار سریع‏‏تر پیش خواهد رفت تا این‌که هر پرونده چندین بار بین کلانتری و دادسرا برای رفع نقص رد و بدل شود.

وی کار در دستگاه قضایی را بسیار سخت و طاقت‏‏‌فرسا دانست و اظهار کرد: در چنین محیط کاری پرتنش، تکریم ارباب رجوع باید در اولویت باشد؛ چراکه برخورد نامناسب با واکنش و عکس‏‏‌العمل ارباب رجوع مواجه خواهد بود و این بر جنگ اعصاب در محیط کاری خواهد افزود.

وی از اختصاص یک دادسرای دیگر در یکی از نقاط پر جمعیت شهر خبر داد و افزود: این امر هم دسترسی آسان‏‏تر مردم به دستگاه قضایی را به دنبال خواهد داشت و هم از شلوغی این دادسرا، که هم برای ارباب رجوع و هم برای کارکنان بسیار سخت است، خواهد کاست.

انتهای پیام

کد N493677

وبگردی