آفتاب
اخبار امنیتی عراق؛

تداوم قاچاق نفت میادین دیالی توسط داعش/ آمادگی برای شکست محاصره الضلوعیه

تداوم قاچاق نفت میادین دیالی توسط داعش/ آمادگی برای شکست محاصره الضلوعیه

ادامه قاچاق نفت از میادین نفتی در شمال شرق بعقوبه از سوی داعش، آمادگی عصائب اهل الحق برای شکستن محاصره الضلوعیه در استان صلاح الدین و پخش اعلامیه های هشدار آمیز در السعدیه از سوی تکفیری ها از مهمترین اخبار امنیتی عراق محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه السومریه، عدی الخدران فرمانده منطقه خالص در دیالی گفت: اطلاعات امنیتی حاکی است که تروریست های داعش همچنان به قاچاق نفت از میادین نفتی حمرین در 50 کیلومتری شمال شرق بعقوبه که شامل 33 چاه نفتی است ادامه می دهند.

وی افزود: گروهک داعش نفت قاچاق شده را با تانکرهایی با  حجم متوسط از طریق راههای صعب العبور به سباکه، غیدا، السماک و الناعمه و نهایتا به الرشاد در کرکوک می رساند و آنها را به قیمت نازل به قاچاقچیان می فروشد اما روزانه از همین نفت قاچاق شده هزاران دلار به جیب می زند.

یک منبع آگاه در دیالی نیز اعلام کرد: ابو عبدالقادر الشامی با تابعیت سوری که یکی از برجسته ترین خطبای داعش محسوب می شد در منطقه حوض حمرین در شمال بعقوبه کشته شد. وی در آخرین خطبه خود تهدید به حمله به کاخ سفید آمریکا کرده و اربیل را بخشی از دولت خلافت اسلامی اعلام کرده بود.وی پس از سقوط ناحیه جلولاء به دست داعش در چند هفته قبل ابتدا مسئولیت دادگاه شرعی در شرق این ناحیه را به دست گرفت.وی معاون والی امارت جلولا داعش بود و در نماز جمعه برخی مساجد در السعدیه و جلولاء خطیب جمعه بود.

این درحالی است که نعیم العبودی سخنگوی دفتر سیاسی عصائب اهل الحق عراق بر آمادگی عصائب اهل الحق برای حرکت به سوی الضلوعیه و شکستن محاصره آن خبر داد.

وی افزود: محاصره الضلوعیه از سوی داعش نیاز به وحدت همه تلاشهای ساکنان این شهر استوار دارد.مردان مقاومت اسلامی عصائب اهل الحق آماده کمک به ارتش عراق و عشایر الضلوعیه علیه داعش هستند.

العبودی بیان کرد: باید سلاح کافی به اهالی الضلوعیه ارسال شود تا بتوانند در برابر حملات گروههای تکفیری داعش ایستادگی کنند و کشتار تلعفر، بشیر، زمار و سنجار تکرار نشود.

در استان صلاح الدین یک منبع امنیتی از درگیری های مسلحانه میان ساکنان الضلوعیه و تروریستهای وابسته به دولت اسلامی عراق و شام در ناحیه الضلوعیه خبر داد و افزود: این درگیری ها همچنان ادامه دارد.

به گفته این منبع بر اثر شلیک بیست خمپاره به مناطق مسکونی دو نفر کشته شدند.

در دیالی یک منبع که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد: گروهک داعش اعلامیه هایی در ناحیه السعدیه در 60 کیلومتری شمال شرق بعقوبه پخش کرده اند که بر اساس آن روز جمعه آینده آخرین مهلت برای ساکنان این منطقه برای بیعت با البغدادی است.در این اعلامیه ها آمده است که مکان اعلام بیعت متعاقبا به اطلاع خواهد رسید.

این منبع افزود: گروهک داعش به ساکنان درباره سرپیچی از بیعت هشدار داده و سرنوشت دادگاه شرعی و اقدامات بازدارنده را در انتظار مخالفان دانسته است.

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین از بمبگذاری هفده منزل در الشرقاط در120 کیلومتری شمال تکریت و انفجار آن که به ویرانی کامل این منازل انجامید خبر داد و افزود: این منازل به نیروهای امنیتی در الشرقاط تعلق داشت.

 

کد N493625

وبگردی