آفتاب

لاوروف: ائتلاف علیه داعش یک‌جانبه است و موفق نخواهد بود

لاوروف: ائتلاف علیه داعش یک‌جانبه است و موفق نخواهد بود

وزیر خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) پس از نشست با همتای مالیایی خود گفت،‌ ائتلاف ناتو برای مبارزه با تروریسم نمی تواند چشم انداز روشنی داشته باشد چرا که برنامه‌های آن تنها بر اساس دیدگاه یک سری از کشورهاست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل ازخبرگزاری ایتارتاس، سرگئی لاوروف،‌وزیر خارجه روسیه گفت: اتحادی که فقط بر اساس تمایلات گروهی از کشورها شکل گرفته است و تنها تمایل دارد که تهدیدی در دل یک تهدید دیگر را خنثی کند، نمی تواند چشم انداز روشنی داشته باشد.

وی هم‌چنین تاکید کرد،‌ وزیر خارجه آمریکا ادعا می کند که متعهد به مقابله با تروریسم شده است اما اینها فقط حرف است و نه عمل.

لاوروف در ادامه گفت: برای چند ماه در جریان ارتباط ما با جان کری،‌ وزیرخارجه آمریکا به این نتیجه رسیدیم که با توجه به تهدیدهای تروریستی و نیاز به یک رویکرد مشترک،‌ برخی تحلیل‌ها از شرایط منطقه (خاورمیانه) لازم است. با توجه به اینکه آمریکا، اروپا و کشورهای منطقه می‌توانند شرایط را ارزیابی و برای حل ناملایمات تلاش کنند کری مکررا می گفت در بهترین زمان ممکن برنامه‌ای را پیشنهاد خواهد داد.

لاوروف افزود: من مدام بر آمادگی روسیه درباره چنین اقداماتی تاکید می کردم اما این توافق و برنامه تنها در حد حرف باقی ماند.

وزیر خارجه روسیه همچنین بر آمادگی کشورش برای گفت‌وگویی عادلانه، شفاف و همکاری‌جویانه تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N493586

وبگردی