آفتاب

18 هزار تحقیق پایانی در حوزه‌های علمیه خواهران دفاع شد

18 هزار تحقیق پایانی در حوزه‌های علمیه خواهران دفاع شد

مدیر ساماندهی امور پژوهشی واحدهای حوزوی خواهران گفت: طی سه ماه نخست، اطلاعات حدود 18هزار تحقیق پایانی دفاع شده از سوی بانوان طلبه سطح دو (کارشناسی) در بانک اطلاعاتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، صدیقه افشار با اشاره به این که طلاب در پایان مقطع تحصیلی سطح دو، موظف به ارائه تحقیق پایانی هستند، افزود: در میان تحقیق‌های پایانی دفاع شده، موضوع‌های معارف قرآنی،‌ با سهم 30 درصدی، بیشترین موضوع‌های انتخابی تحقیق‌ها را دارا هستند.

وی افزود: از میان استان‌های مختلف، بیشترین آمار تحقیق پایانی دفاع‌شده به ترتیب به استان‌های اصفهان 3هزار و 870، تهران با 3هزار و 566، خوزستان با 2هزار و 201، گلستان و مازندران با هزار و 705 و کرمان با هزار و 602 تحقیق اختصاص دارد.

مدیر ساماندهی امور پژوهشی واحدهای حوزوی خواهران با بیان این‌که طلاب پس از گذراندن سه چهارم واحدهای درسی مقطع عمومی سطح دو باید موضوع تحقیق پایانی خود را انتخاب کنند، اظهار داشت: مسئولیت تصویب موضوع و رسیدگی به امور محتوایی تحقیقات پایانی بر عهده شورای پژوهشی مدارس علمیه است.

وی از برگزاری کارگاه‌های مهارت‌افزایی روش‌های مطالعه، نویسندگی، مقاله‌نویسی و روش پژوهش در سطح مدارس علمیه با هدف ارتقای توان طلاب در نگارش تحقیق‌های پایانی خبر داد.

افشار در قسمت دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تاکنون 630 پایان‌نامه مربوط به طلاب مقطع سطح سه(کارشناسی ارشد) در حوزه‌های علمیه خواهران دفاع شده است، اضافه کرد: بیشترین عنوان‌های این پایان‌نامه‌ها نیز به موضوعات معارف قرآنی اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: از میان پایان‌نامه‌های دفاع‌شده بیشترین آمار به استان‌های قم، تهران و اصفهان به ترتیب با 299، 60 و 46 پایان‌نامه اختصاص دارد.

مدیر ساماندهی امور پژوهشی واحدهای حوزوی خواهران با بیان این‌که به زودی سامانه تحقیقات پایانی حوزه‌های علمیه خواهران نیز رونمایی خواهد شد، گفت: سامانه‌ای شدن امور پایان‌نامه و تحقیق پایانی سرعت و دقت کار را بسیار افزایش می‌دهد.

انتهای پیام

کد N493499

وبگردی