آفتاب

دیدار رئیس سازمان بازرسی کل کشور با رئیس مرکز شفافیت بین‌المللی دانمارک

دیدار رئیس سازمان بازرسی کل کشور با رئیس مرکز شفافیت بین‌المللی دانمارک

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در سفر به دانمارک با رئیس مرکز شفافیت بین‌المللی پادشاهی دانمارک دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، «نات گاتفردسن» رئیس هیأت مدیره شفافیت بین‌الملل دانمارک در این دیدار گفت:دلایل متعددی موجب شده است تا فرهنگ مستحکم و شفاف پاسخگویی، پیشگیری و مبارزه با فساد و مقابله با سوء جریانات اداری در کشور دانمارک ایجاد شود.

وی ادامه داد:اعتماد متقابل در میان سطوح مختلف افراد جامعه، برابری همه افراد در برابر قانون، دموکراسی، سطح بالای درآمد و دستمزد بسیار مناسب افراد شاغل در مناصب عمومی و دولتی، پذیرش معقول و نسبتاً کارآمد قوانین ضدفساد در جامعه، ایجاد جریان آزاد اطلاعات و آزادی مطبوعات در حیطه قوانین، شفافیت بالای فعالیت‌های مالی احزاب و اقدامات و قوانین ویژه و سخت گیرانه برای تعقیب کیفری افراد متخلف از جمله عواملی است که در کشور دانمارک موجب شده تا فساد اداری و مالی به کمترین میزان وجود داشته باشد.

در جریان مأموریت ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور به دانمارک طرفین در خصوص ارتقاء ظرفیت‌های تعامل و همکاری در زمینه پیش‌گیری و مبارزه با فساد، شفافیت و پاسخگویی به توافق رسیدند.

شایان ذکر است بر اساس آخرین رتبه‌بندی اعلام شده، این کشور در میان کشورهای جهان دارای مقام نخست از نظر شاخص ادارک فساد(CPI) معرفی شده است.

انتهای پیام

کد N493498

وبگردی