آفتاب

سیل بازگشت کارگران پاکستانی از لیبی ادامه دارد

سیل بازگشت کارگران پاکستانی از لیبی ادامه دارد

اسلام آباد - ایرنا - روز به روز بر تعداد کارگران پاکستانی مقیم لیبی که به دلیل افزایش ناامنی و آشفته شدن بازار کار در این کشور شمال آفریقا به کشورشان بازمی گردند، افزوده می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ؛ وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد: 258 نفر از کارگران و اتباع پاکستانی مقیم لیبی امروز سه شنبه با یک فروند هواپیمای متعلق به خطوط هوایی پاکستان به کشورشان بازگشتند.

روند بازگشت اتباع پاکستانی از لیبی به دنبال تشدید ناامنی ها در این کشور آفریقایی از حدود یک ماه قبل آغاز شده و تاکنون بیش از 1700 نفر از آنان به کشورشان بازگشته اند.

هنوز حدود 1800 پاکستانی دیگر در لیبی در انتظار بازگشت به کشورشان هستند. این افراد در اردوگاهی که سفارت پاکستان در طرابلس برپا کرده، اسکان موقت دارند تا امکان بازگشت برایشان فراهم شود.

وزارت خارچه پاکستان اعلام کرد: درهفته های اینده نیز چند پرواز دیگر برای بازگرداندن تمام پاکستانی های متقاضی بازگشت به کشور انجام خواهد شد.

حدود 18 هزار تبعه پاکستانی در لیبی اقامت دارند که اکثر آنها در زمان حکومت 'معمر قذافی' برای کار و کسب درآمد به این کشور رفته بودند.

اما در سالهای اخیر و بعد از ساقط شدن حکومت قذافی، بسیاری از پاکستانی های مقیم لیبی به دلیل افزایش ناامنی و بی ثباتی در لیبی، خواستار بازگشت به کشورشان شدند.

دولت پاکستان به اتباعش در لیبی که خواستار بازگشت به کشورشان هستند، اعلام کرده است که با مراجعه به سفارت، درخواست خود را ثبت کنند.

آساق*1*1723**1392
کد N493483

وبگردی