آفتاب

کرزای از عبدالله و غنی خواست اختلافات را کنار بگذارند

کرزای از عبدالله و غنی خواست اختلافات را کنار بگذارند

رئیس‌جمهوری افغانستان از دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری کشورش درخواست کرد تا بر سر تشکیل دولت جدید وحدت ملی به توافق برسند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ حامد کرزای،‌ رئیس‌جمهوری افغانستان امروز (سه‌شنبه) در مراسمی با حضور عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمد زی، نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان خواستار رفع اختلافات و وحدت شد.

در این مراسم که با حضور صدها سیاستمدار پرنفوذ افغانستان برگزار شد، کرزای از عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمد‌زی درخواست کرد تا اختلافات را کنار گذاشته و توافق کنند. وی گفت که طرفین می‌توانند طی چند روز آینده به توافق برسند و افغانستان ظرف یک هفته دولت جدید داشته باشد.

عبدالله عبدالله که در دور اول انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پیشتاز بود نتوانست اکثریت مطلق آراء را بدست آورد و دور دوم با حضور وی و احمد‌زی در ژوئن برگزار شد که این رای‌گیری به دلیل تقلب گسترده مورد انتقاد تیم عبدالله قرار گرفت. پس از آن با میانجی‌گری جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا دو طرف توافق کردند تا مجددا آراء بازشماری شود و دولت وحدت ملی تشکیل شود اما همچنان اختلافاتی میان دو نامزد وجود دارد که همین امر اعلام پیروز نهایی را به تاخیر انداخته و افغانستان با بن‌بست سیاسی مواجه شده است.

عبدالله عبدالله روز دوشنبه گفت که نمی‌تواند نتایج قابل پیش‌بینی انتخابات را بپذیرد؛ اظهاراتی که نشان می‌دهد شمارش آراء به نفع احمد‌زی بوده است. با این حال انتظار می‌رود که اعلام رسمی از سوی کمیسیون انتخابات در هفته جاری صورت پذیرد.

انتهای پیام

کد N493449

وبگردی