آفتاب

در زندان های عربستان چه می گذرد/تکفیری های زندانی چه می گویند

در زندان های عربستان چه می گذرد/تکفیری های زندانی چه می گویند

بیروت- ایرنا - « الجزیره» روزنامه چاپ عربستان سعودی در گزارشی از اوضاع زندان های این کشور نوشت که روز یکشنبه گذشته یکی از زندانیان عربستانی درمقابل خبرنگاران بیعت خود با « ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه ترورستی تکفیری داعش را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی المنار، روزنامه الجزیره افزود: این عربستانی زندانی تاکید کرد که هرگاه از زندان خارج شود مسئولیت گروه تروریستی تکفیری داعش در داخل عربستان را برعهده می گیرد و کار جذب نیرو را شروع می کند.

این زندانی عربستانی همچنین وعده داد که داعش بزودی وارد عربستان و برخی دیگر از کشورهای عرب منطقه می شود.

روزنامه الجزیره افزود: یک زندانی عربستانی دیگر هم گفت که بعد از آزادی خود را در میان مردم منفجر می کند.

به نوشته این روزنامه عربستانی ، یک زندانی دیگر هم گفته است که نقشه داعش شامل برخی کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی و یمن را ترسیم کرده است اما از سخن گفتن بیشتر با خبرنگاران خودداری کرد.

روزنامه الجزیره به نقل از یک افسر زندان نوشت: یکبار یک زندانی از ملاقات با والدین و برادران خودبه این دلیل که جزو « کفار» هستند، خودداری کرد، بعداز اصرار خانواده مسئولان زندان اجازه دادند داخل شوند و از یک نقطه مشرف بر سلولش این زندانی را فقط برای چند لحظه ببینند.

این روزنامه عربستانی به نقل از افسر زندان افزود: این زندانی تکفیری بعداز اینکه متوجه حضور اعضای خانواده اش شد، شروع به فحاشی و لعنت کردن آنها کرد و خواستار اخراج فوری آنها شد.

خبرنگار روزنامه عربستانی الجزیره، این لحظه ها را از مشاهدات خود از وضعیت عربستانی های عضو گروه های تکفیری تروریستی که در زندان های عربستان بسر می برند، ثبت و نقل کرده است.

خاورم ** 1324
کد N493297

وبگردی