آفتاب

باید فرهنگ تعاون از کودکستان‌ها آغاز شود

باید فرهنگ تعاون از کودکستان‌ها آغاز شود

استاندار سمنان، با بیان اینکه باید نهادینه کردن فرهنگ تعاون از کودکستان‌ها آغاز شود گفت: روح تعاون در جامعه امروز ما هر روز در حال ضعیف تر شدن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، محمد وکیلی در نهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر ملی و استانی در استان سمنان با بیان اینکه روح جمعی در بین ما وجود ندارد افزود: باید روح همفکری در جامعه نهادینه شود.

وی با طرح این پرسش که چرا ما امروز در مسابقات فردی حائز رتبه‌های برتر می‌شویم اما در مسابقات تیمی و گروهی متاسفانه در جهان جایگاهی نداریم اظهارکرد: همه اینها ناشی از این است که در بین ما خرد جمعی وجود ندارد باید با خرد جمعی و تعاون دنبال حل مسائل و مشکلات باشیم.

وی با بیان اینکه 35 سال از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد اما متاسفانه هرنگاه به تعاون ضعیف‌تر می‌شوند تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی روح جمعی را به برنامه اقتصادی کشور دمیدند و با انتخاب شعار امسال تحت عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بر وجود و ضرورت تعاون تاکید کردند چراکه عزم ملی جز تعاون معنای دیگری ندارد.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان با طرح این سئوال که چگونه می‌توان روح تعاون و فرهنگ تعاون را در جامعه نهادینه کرد گفت: باید نهادینه کردن فرهنگ تعاون از کودکستان‌ها آغاز شود و در کتاب‌های درسی دوران دبستان روحیه همکاری و تعاون به کودکان آموزش داده شود.

وی تصریح کرد: باید فضا و فرهنگ جامعه به سمت خردجمعی حرکت کند و اقتصادی مقاوم، متکی بر توانمندی‌های کشورمان به وجود آید و آن وقت است که در برابر تهدیدها و تحریم‌های دشمنان آسیب پذیر نخواهیم بود.

انتهای پیام

کد N493191

وبگردی