آفتاب
نماینده مقابله با جرم سازمان ملل در ایران:

مقابله با قاچاق اموال تاریخی نیازمند هماهنگی های ملی و فراملی است

مقابله با قاچاق اموال تاریخی نیازمند هماهنگی های ملی و فراملی است

تهران - ایرنا - نماینده دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد در ایران گفت: مبارزه با جرایم قاچاق اموال تاریخی نیازمند هماهنگی های ملی و فراملی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، «لیک بون وات» روز سه شنبه در سمینار نقش جامعه مدنی در مقابله با قاچاق اموال فرهنگی اظهار داشت: جرایم سازمان یافته در کشورها به شدت در حال افزایش است و این موضوع به یک چالش تبدیل شده و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: کشورها هزینه های زیادی را در رابطه با جرایم قاچاق اموال فرهنگی متحمل می شوند و قاچاق این اموال همواره در حال افزایش بوده است. از این رو مبارزه با این نوع جرایم نیازمند هماهنگی های ملی و فراملی است.

وی اضافه کرد: باید کشورها قوانین ملی در این رابطه تنظیم کنند و از ظرفیت های آکادمیک نیز در این خصوص استفاده کنند.

نماینده دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد در ایران گفت: کاری که اکنون در مورد برخورد با قاچاق اموال تاریخی صورت می گیرد متناسب با قاچاق های صورت گرفته در این خصوص نیست و باید بسیار بیشتر افزایش یابد.

بون وات تصریح کرد: حفاظت از اموال تاریخی باید به شکل گسترده و فراملی انجام شود و نقش سازمان های مردم نهاد در این خصوص اهمیت فراوانی دارد.

سمینار یک روزه نقش جامعه مدنی در مقابله با قاچاق اموال فرهنگی روز سه شنبه با حضور صاحبنظران در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شد.

فراهنگ(3)**7537**س.ق** 1569
کد N493139

وبگردی