آفتاب

صالحی:ایران و روسیه دو کشور نقش آفرین در تحولات منطقه و جهان هستند

صالحی:ایران و روسیه دو کشور نقش آفرین در تحولات منطقه و جهان هستند

تهران-ایرنا-رییس سازمان انرژی اتمی به تحولات و شرایط خاص منطقه اشاره کرد و گفت: ایران و روسیه دو کشور مهم و نقش آفرین در تحولات منطقه و عرصه بین الملل هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،«علی اکبر صالحی» رییس سازمان انرژی اتمی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار با «الکساندر نوآک» رییس انرژی روسیه که برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، اظهار امیدواری کرد ایران و روسیه با توجه به شرایط امروز منطقه بتوانند استراتژی مقبول تری در ارتباط با روابط شان اتخاذ کنند.

وی همچنین به دیدارها و مذاکرات گذشته با وزیر انرژی روسیه اشاره کرد و گفت: قدم های خوبی هم آن زمان برداشته شد.البته مذاکرات بین مقامات دو کشور ادامه دارد و در چند روز آینده نیز قرار است دکتر روحانی رییس جمهوری با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در حاشیه اجلاس شانگهای دیداری داشته باشد.

صالحی همچنین با ابراز خوشحالی از سفر وزیر انرژی روسیه به تهران خطاب به وی گفت:امیدوارم که سفر شما این بار هم مثل ملاقات های گذشته پر بار باشد.

«الکساندر نوآک» وزیر انرژی روسیه نیز با ابراز خرسندی از حضور در تهران با قدردانی از فرصت انجام این دیدار گفت: ایران و روسیه دو کشور متحد و نزدیک هستند که همکاری های تجاری،بازرگانی و اقتصادی بسیاری دارند.

وزیر انرژی روسیه به برگزاری یازدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور که به زودی برگزار خواهد شد اشاره کرد و گفت:این کمیسیون مشترک که در سال 2013 به ریاست ایران و در شهر مسکو برگزار شد، را می توان سکوی مناسبی برای روندها و مناسبات بعدی بین دو کشور دانست.

به گزارش ایرنا، الکساندر نوآک به دعوت وزارت نفت ایران و به منظور رایزنی در عرصه انرژی به تهران سفر کرده است.

سیام**9173**1572
کد N493117

وبگردی