آفتاب

ارشدترین عضو استرالیایی داعش تحت تعقیب پلیس

ارشدترین عضو استرالیایی داعش تحت تعقیب پلیس

کوالالامپور – ایرنا - پلیس استرالیا دستور بازداشت یک نگهبان کلوب شبانه را که گمان می رود یکی از ارشدترین اعضای گروه تروریستی داعش در این کشور باشد را صادر کرد.

به گزارش ایرنا، شکبه خبری 'ای.بی.سی' روز سه شنبه اعلام کرد 'مقامات استرالیایی معتقدند 'محمدعلی بریالئی' از یک موقعیت مطمئن در بین افراد ارشد گروه تروریستی القاعده استفاده کرده است تا 60 استرالیایی را برای جنگ در سوریه و عراق به کار گیرد'.

منابع مبارزه با تروریست استرالیا اعلام کردند که وی در به خدمت درآوردن افرادی همچون 'محمد الومار' و 'خالد شروف' برای گروه تروریستی داعش دست داشته است.

'خالد شروف' در هفته های گذشته یک سربریده را در دستان پسر هفت ساله خود قرار داد و تصاویر آن در فضای آنلاین انتشار یافت.

خالد شروف همچنین تصاویر ویدئویی از جنایات خود و سربریدن زندانیان عراقی که توسط وی و محمد الومار انجام شده را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد.

پلیس فدرال استرالیا اوایل ماه مردادماه نیز حکم بازداشت دو نفر از تروریست های فعال این کشور در سوریه و عضو داعش را صادر کرد.

ده ها تروریست استرالیایی با حمایت آمریکا و غرب در عملیات تروریستی بر علیه دولت قانونی بشار اسد در سوریه فعالیت می کنند و اکنون در عملیات تروریستی گروه تکفیری داعش در عراق دست دارند.

مقامات استرالیا مدعی هستند که 'محمدعلی بریالئی' که به عنوان نگهبان کلوب شبانه فعالیت می کرده در به خدمت گرفتن یک نوجوان 17 ساله و هفت نفر نیز دیگر که اکنون با داعش همکاری می کنند نقش داشته است.

بریالئی 33 ساله از یک خانواده اشرافی افغانستان در زمان کودکی به همراه خانواده خود به استرالیا مهاجرت کرده است.

وی سال گذشته میلادی در مرز سوریه پایگاهی برای خود ساخت و استرالیایی ها را برای حضور در گروه تروریستی داعش دعوت می کرد.

خانوداه بریالئی این اتهامات را رد کرده و مدعی هستند که فرزندشان در ترکیه و در آرامش زندگی می کند.

ˈ'جولی بیشاپ' وزیر امور خارجه استرالیا چندی پیش گفت که او عمیقا در مورد 150 استرالیایی که عملیات تروریستی را در کنار شبه نظامیان افراطی در عراق و سوریه انجام می دهند، نگران است.

این در حالی است که استرالیا طی چند سال گذشته به رغم جنایات تروریست ها در سوریه در کنار کشورهای غربی از عملیات این تروریست ها بر علیه دولت بشار اسد پشتیبانی می کرد.

دولت استرالیا بهمن ماه سال گذشته پس از گذشت بیش از دو سال از جنگ تروریست ها بر علیه دولت دمشق و حمایت کانبرا از آن ها به فکر افتاد به شهروندان این کشور هشدار دهد در صورت حضور در درگیری های سوریه و همکاری با تروریست ها در عراق با 20 سال زندان مواجه خواهند شد.

حضور شهروندان استرالیا در سوریه و عراق و همکاری با گروه تروریستی داعش در حالی انجام می شود که اردوگاه غربی - عربی ضد سوری بویژه آمریکا و انگلیس برخلاف مقررات بین المللی، برنامه تجهیز و مسلح کردن عوامل تروریستی را انجام می دهند.

آساق**241**1611
کد N493101

وبگردی