آفتاب
ادامه رایزنی ها برای ساخت دو نیروگاه هسته ای ؛ 

وزیر انرژی روسیه با صالحی دیدار کرد / سخنگوی سازمان انرژی اتمی به روسیه می رود

وزیر انرژی روسیه با صالحی دیدار کرد / سخنگوی سازمان انرژی اتمی به روسیه می رود

وزیر انرژِی روسیه که به دعوت وزیر نفت کشورمان در تهران به سر می برد امروز با علی اکبر صالحی دیدار و گفتگو کرد . 

به گزارش خبرنگار مهر ، «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه به دعوت بیژن نامدار زنگنه ، وزیر نفت کشورمان به تهران سفر کرده است ، صبح امروز با علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان دیدار و گفتگو کرد .

بر اساس این گزارش، سفر وزیر انرژی روسیه به ایران در راستای همکاری های تجاری دو کشور و کمیسیون انرژی ایران و روسیه است .

وزیر انرژی روسیه در دیدار با صالحی نیز در خصوص موضوعات مورد همکاری دو کشور گفتگو کرد .

بر اساس این گزارش پیش از این اعلام شده بود که علی اکبر صالحی در شهریور ماه به منظور مذاکره درباره همکاریهای ایران و روسیه برای ساخت دو نیروگاه جدید به روسیه سفر خواهد کرد .

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در همین راستا هفته آینده سفری به روسیه داشته است و قرار است کمالوندی در آینده نزدیک نیز مجددا به روسیه سفر کند.

علی اکبر صالحی در جریان رفت و آمدها به روسیه در هفته گذشته با اشاره به سفر معاون سازمان انرژی اتمی ایران به مسکو بیان کرد : در این سفر آخرین مراحل گفت وگوها درزمینه فراهم کردن مقدمات امضای این قرارداد را با طرف های روسی انجام می شود تا پیش از دیدار روسای جمهوری اسلامی ایران و روسیه که در یک ماه آینده در خارج کشور انجام می شود، این قرارداد به امضا برسد.

وی اضافه کرد: همچنین وزیر امورخارجه کشورمان نیز هم اکنون در روسیه حضور دارد و پیگیری ها در زمینه مذاکرات هسته ای با 1+5 و گفت وگوها در مورد ساخت دو نیروگاه جدید هسته ای در بوشهر را با طرف های روسی به طور همزمان انجام می دهد.

صالحی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران کشور روسیه را به عنوان یک همسایه بسیار مهم برای خود می داند.

کد N493084

وبگردی