آفتاب
در بازدید از مناطقی در نوار غزه؛

وزیر خارجه نروژ: ویرانی در غزه "وحشتناک" است

وزیر خارجه نروژ: ویرانی در غزه "وحشتناک" است

وزیر خارجه نروژ ضمن درخواست برای پایان محاصره نوار غزه و ورود کمک‌های انسانی به غزه از جامعه جهانی خواست تا به مسئولیت‌های خود در این زمینه عمل کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، برگه برنده، وزیر خارجه نروژ در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با مفید الحساینه، وزیر کار و مسکن فلسطین بعد از بازدیدش از مناطقی در غزه تاکید کرد: من امروز غزه را متفاوت از غزه دیروز می‌بینم و ویرانی در غزه "وحشتناک و غیرعاقلانه" است.

وی بر ادامه تلاش‌ها برای برگزاری کنفرانسی جهت بازسازی نوار غزه تاکید کرد و گفت که نروژ تلاش خود را برای کمک به بازگشایی مرزها و ورود مصالح ساختمانی جهت بازسازی غزه به کار می‌گیرد.

برنده خاطرنشان کرد: من روز سه شنبه با مسئولان مصری در خصوص مقدمه چینی بازسازی نوار غزه بحث و گفت‌وگو خواهم کرد. در حال حاضر ما به میلیاردها دلار برای بازسازی غزه نیاز داریم اما باید اقداماتی برای شکست محاصره و بازگشایی مرزها و احیای اقتصاد انجام دهیم.

وزیر خارجه نروژ ضمن درخواست برای پایان محاصره نوار غزه و ورود کمک‌های لازم به غزه از جامعه جهانی خواست تا به مسئولیت خود در این زمینه عمل کند.

برنده ضمن ابراز همدردی خود با فلسطینی‌هایی که خانواده‌هایشان را در جنگ نوار غزه از دست داده‌اند گفت: کودکان قربانیان اصلی این جنگ بوده‌اند.

از سوی دیگر الحساینه نیز از کشورهای عربی و غربی خواست تا به نوار غزه آمده و حجم ویرانی‌هایی را که در اثر حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه برجای مانده، مشاهده کنند.

وی گفت: نروژ مسئول کنفرانس حامیان مالی از بازسازی نوار غزه است که از دهم تا دوازدهم اکتبر در قاهره برگزار می‌شود.

وی از کشورهای عربی، اسلامی و غربی خواست تا برای کمک به نوار غزه در این کنفرانس شرکت کنند.

انتهای پیام

کد N492981

وبگردی