آفتاب
براساس یک نظرسنجی جدید:

اکثر آمریکایی‌ها نسبت به تهدید داعش نگرانند

اکثر آمریکایی‌ها نسبت به تهدید داعش نگرانند

نظرسنجی جدید شبکه سی ان ان نشان داد که اکثر آمریکایی‌ها نسبت به تهدید شبه‌نظامیان داعش نگرانند و از اقدام نظامی علیه این گروه تروریستی حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این نظرسنجی که توسط پایگاه نظرسنجی بین‌المللی مشترک سی‌ان ان / او.آر.سی منتشر شده نشان داد، از هر 10 آمریکایی هفت تن معتقدند که اعضای داعش در آمریکا نیز زندگی می‌کنند و ممکن است هر لحظه دست به یک حمله تروریستی گسترده در این کشور بزنند.

نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که 76 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی موافق افزایش حملات هوایی علیه داعش و 62 درصد موافق تامین کمک‌های تسلیحاتی برای نیروهایی هستند که با داعش مبارزه می‌کنند.

بیش از 83 درصد از شرکت‌ کنندگان در این نظرسنجی می‌گویند که آمریکا باید برای مردمی که از دست داعش فرار می‌کنند، کمک‌های بشردوستانه فراهم کند. اما با وجود حمایت گسترده از واکنش نشان دادن علیه داعش، 61 درصد از آمریکایی‌ها مخالف استفاده از سربازان آمریکایی برای مبارزه با داعش در خاک عراق و سوریه هستند.

این نظرسنجی نشان داد، 71 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند شبه‌نظامیان داعش توانایی و منابع انجام حملات تروریستی در آمریکا را دارند. 53 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسجی نسبت به تهدید داعش علیه امنیت ملی به شدت نگران هستند در حالی که 34 درصد تا حدودی ابراز نگرانی کرده‌اند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا قرار است درباره برنامه‌اش برای مقابله با داعش، روز چهارشنبه خطاب به ملت آمریکا سخنرانی کند اما این نظرسنجی نشان داد که بسیاری از آمریکایی‌ها فکر نمی‌کنند که اوباما و دولتش برای مقابله با داعش آماده باشد. 67 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند، اوباما برنامه مشخصی ندارد در حالی که تنها 30 درصد گفتند که وی برای این اقدام برنامه مشخصی دارد.

این نظرسنجی پنج تا هفت سپتامبر سال جاری میلادی انجام شد که 1014 تن در آن شرکت داشتند.

انتهای پیام

کد N492800

وبگردی