آفتاب

اعتراض سوریه به سکوت سازمان ملل درباره اقدامات تروریست ها

اعتراض سوریه به سکوت سازمان ملل درباره اقدامات تروریست ها

تهران - ایرنا - نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد از سکوت این سازمان درباره سوء استفاده تروریستها از کودکان سوری انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا، 'بشار جعفری' در جلسه شورای امنیت درباره اوضاع کودکان سوری در درگیرهای مسلحانه، گفت که گروه های تروریستی در سوریه پس از شستشوی مغزی کودکان سوری در اردوگاه های ویژه، از آنان در عملیات تروریستی استفاده می کنند.

وی افزود: نهادهای مربوط به سازمان ملل متحد نه تنها هیچ کاری برای افشای این موارد نقض حقوق کودکان سوری انجام نمی دهند، بلکه درباره نامه ها و مدارکی که سوریه آنان را در این زمینه ارائه کرده، تحقیق نمی کنند.

به گزارش شبکه خبری 'العالم'، بشار جعفری با اشاره به اقدام گروه های تروریستی مختلف در سوریه در ایجاد پایگاه هایی برای آموزش کودکان، خاطرنشان کرد که سوخت این پایگاه ها کودکانی هستند که شستشوی مغزی می شوند و از آنان موجوداتی وحشی، قاتل، متجاوز و جلاد ساخته می شود.

وی ضمن اشاره به تلاش های دولت سوریه برای مقابله با این پدیده و همکاری با طرف های ذیربط، تأکید کرد که دولت سوریه ده ها بار نگرانی خود را درباره سوء استفاده از کودکان سوری و آموزش آنان در اردوگاه های کشورهای همسایه اعلام و درخواست کرده تا همه اقدامات لازم برای پایان دادن به رنج و مشکلات کودکان و زنان سوری انجام شود.

جعفری، ادامه داد: از دو سال قبل از نماینده ویژه سازمان ملل و تیم قطری وی در دمشق درخواست کردیم که درباره این جنایت ها تحقیق کند؛ ولی چه اقدامی برای افشای جنایت های گروه های تروریستی علیه کودکان سوری اتخاذ شده است؟!!

بحران سوریه که در اسفند ماه سال 1389 و به دستور مستقیم آمریکا برای حفظ موجودیت رژیم صهیونیستی با کمک های کشورهای عربی و ترکیه آغاز شد تاکنون منجر به کشته شدن بیش از یک صد و نود هزار سوری بی گناه و آوارگی بیش از هشت میلیون نفر از مردم این کشور شده است.

خاورم**7074**1275
کد N492730

وبگردی