آفتاب
به میزبانی انجمن ورزشی نویسان؛

كلاس "روابط عمومي و رسانه" اداره كل ورزش استان تهران برگزار شد

كلاس "روابط عمومي و رسانه" اداره كل ورزش استان تهران برگزار شد

رئيس انجمن نويسندگان، خبرنگاران و عكاسان ورزشي ايران در كلاس ويژه روابط عمومي و رسانه، تاكيد كرد: يكي از بزرگترين افتخارات جامعه ورزش اين بوده و هست كه مي تواند با خبرهاي خوش، مردم را خوشحال كند.

به گزارش خبرگزاری مهر،  دكتر عبدالحميد احمدي معاون پژوهشي و تحقيقاتي وزارت ورزش و جوانان در مراسم افتتاح اين كلاس كه روز دوشنبه با حضور نمايندگان هياتهاي ورزشي استان تهران و به همت اداره كل ورزش و جوانان در دفتر انجمن نويسندگان، خبرنگاران و عكاسان ورزشي برگزار شد، افزود:‌ افتخار بزرگي است كه جامعه ورزش بتواند در شادي مردم سهيم باشد و موجب خوشحالي آنها شود.

وي از نقش جامعه ورزش در تقويت همبستگي و اتحاد ملي گفت كه افتخار بزرگي است و ادامه داد: در اين بين، سهم آنهايي كه مي توانند با اطلاع رساني خودشان و با كار ارتباطي و رسانه اي،‌ اين نقش را پررنگ تر نمايند، سهم بزرگي است. در واقع بايد به سمتي برويم كه فضاي ارتباطي و رسانه اي را براي انتشار خبرو موفقيت فراهم كنيم.

دكتر احمدي از ارتباط خوب مردم و ورزش گفت و افزود: براي توسعه ورزش، نهادهاي ورزشي، روي يك بخش خيلي حساب باز مي كنند و آن روابط عمومي هاست. در تمامي مجامع بين المللي 20 سال گذشته در ارتباط با ورزش، يكي از اهداف اصلي روسا، تقويت روابط عمومي ها در عمل است.

وي با اشاره به اين موضوع كه نگاه بين المللي اين است كه موفقيت هر نهاد و سازمان ورزشي در گرو روابط عمومي قوي است، ادامه داد: حتي سازمان هايي مثل فيفا كه نيازي به معرفي و تبليغ ندارند و همه آنها را مي شناسند، يكي از پركارترين بخش هاي آن، روابط عمومي است.

دكتر احمدي تاكيد كرد: حتي فيفا هم هنوز به توسعه فوتبال فكر مي كند و از طريق روابط عمومي بدنبال ارتباط گسترده تر است و انگار در اول راه هستند. حتي نگاه كميته بين المللي المپيك به آينده است و از طريق المپيك نوجوانان كه پيشنهاد آن از سوي روابط عمومي كميته ارائه شده،‌ بدنبال توسعه نهضت المپيك است، چرا كه بر اين باورند از طريق ارتباط با نوجوانان، آينده نهضت المپيك تضمين مي شود.

وي از مهمترين وظيفه روابط عمومي ها گفت و افزود: آشنا سازي و همراه سازي، دو وظيفه مهم است كه هيچگاه متوقف نمي شود. اين كه چگونه مخاطبان را با فعاليت خودمان آشنا كنيم، اين ارتباط را توسعه دهيم و اين همراهي را داشته باشيم.

رئيس انجمن نويسندگان، خبرنگاران و عكاسان ورزشي ادامه داد: دانش روابط عمومي ها از دانش هايي است كه سرعت تحولات آن زياد مي باشد. افرادي كه مسئوليت روابط عمومي ها را بر عهده دارند، همواره نيازمند آموزش هستند، مثل كساني كه در رسانه فعاليت دارند. در واقع روابط عمومي ها هميشه بايد پيشرو باشند و اگر از مديران عقب بمانند، كارشان سخت خواهد بود.

دكتر احمدي برقراري ارتباط و استمرار ارتباط را مهم دانست و گفت: روابط عمومي هاي ورزشي هنوز در جايگاه واقعي خود قرار نگرفته اند و نتوانسته ايم بر يكسري از مسايل و مشكلات فائق بيائيم، چون در كار روابط عمومي موفق عمل نكرده ايم و شايد هم مديران ارشد، بهاي لازم را به كار روابط عمومي نداده اند و يا فضا و امكانات لازم براي روابط عمومي پيش بيني نشده است.

وي ضرورت سرمايه گذاري بر نيروي انساني روابط عمومي را مورد اشاره قرار داد و افزود: هر كسي نمي تواند در جايگاه روابط عمومي قرار بگيرد و بايد ويژگي هاي متعددي داشته باشد. كار پيچيده، تخصصي و مبتي بر دانش و مهارت است. يك فن، يك هنر و يك فلسفه است. يك كار مديريتي كه در آن بايد برنامه ريزي، سازماندهي ، هماهنگي، نظارت و .... ديده شود.

دكتر احمدي يكي از دلايل عدم موفقيت ها در حوزه هاي اجتماعي از جمله ورزش را، مشكل در ارتباط دانست و گفت: متاسفانه تعريف درستي ازاين مهم نداريم، اما بايد اصول ارتباط مؤثر را بشناسيم و بدانيم، زيرا روابط عمومي، كار سازمان يافته در حوزه ارتباط است و روابط عمومي ورزشي ويژگي هاي خاص خود را دارد و خاص تر است. در حقيقت، شناخت از محيط خاص ورزش، خيلي تاثيرگذار است و در اين بين، كيفيت از جايگاه والايي برخوردار است. كيفيت اتفاقي نيست و بدون آموزش هم امکانپذير نخواهد بود.

وي در پايان ضمن تقدير از تلاش هاي پيام نظر مدير روابط عمومي اداره كل ورزش و جوانان استان تهران به خاطر نگاه خاص به جايگاه روابط عمومي ها، افزود: بايد روابط عمومي ها را ارتقاء داد، امروزه با روابط عمومي الكترونيك، شكل كار عوض شده و اينترنت، فضاي مجازي و فن آوري جديد، امكانات گسترده اي را با خود آورده اند كه بايد در اين بخش هم فعال تر عمل كرد.

کد N492707

وبگردی