آفتاب

انگلیس "طرح‌های احتیاطی" در صورت استقلال اسکاتلند در دست ندارد

انگلیس "طرح‌های احتیاطی" در صورت استقلال اسکاتلند در دست ندارد

سخنگوی نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که چنانچه مردم اسکاتلند در همه پرسی استقلال در 18 سپتامبر رای مثبت بدهند، دولت لندن هیچ طرح احتیاطی در دست ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، در شرایطی که کمتر از 10 روز به رفراندوم استقلال اسکاتلند از بریتانیا باقی مانده است، نظرسنجی "یوگاو" برای روزنامه ساندی تایمز نشان داد که حامیان استقلال توانسته‌اند برای اولین بار در نظرسنجی‌ها پیشی بگیرند.

در همین حال سخنگوی دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در پاسخ به این پرسش که آیا پس از انتشار نتایج این نظرسنجی طرح‌های احتیاطی دولت انگلیس تغییر کرده است یا خیر، گفت: ما تغییری نداشته‌ایم و تمام تمرکز دولت انگلیس بر روی این نکته متمرکز است که وحدت پادشاهی بریتانیا را حفظ کند.

سخنگوی کامرون گفت که نخست وزیر انگلیس پیش از رفراندوم 18 سپتامبر به اسکاتلند سفر خواهد کرد تا برای آخرین بار تلاش کند تا اتحاد 307 ساله انگلستان با اسکاتلند را حفظ کند.

سخنگوی کامرون گفت: بسیار اهمیت دارد تا ما با قدرت پیش برویم و بر اهمیت حفظ رابطه انگلیس و اسکاتلند تاکید کنیم.

چنانچه مردم اسکاتلند به استقلال پاسخ منفی بدهند، سه حزب سیاسی اصلی انگلیس قرار است تشکیل جلسه بدهند و اعطای اختیارات بیشتر به اسکاتلند را بررسی کنند.

انتهای پیام

کد N492675

وبگردی