آفتاب

امکان دیدار نخست وزیران هند و پاکستان در نیویورک

امکان دیدار نخست وزیران هند و پاکستان در نیویورک

دهلی نو - ایرنا - وزیر امور خارجه هند امکان دیدار ˈنارندرا مودی ˈ نخست وزیر کشورش با ˈ محمد نواز شریف ˈ همتای پاکستانی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک را رد نکرد.

به گزارش ایرنا، هند و پاکستان طی هفته های اخیر به دلیل ادعای نقض آتش بس در مرزهای مشترک و لغو گفت وگوهای مستقیم در سطح وزارت امور خارجه روابط پرتنشی را داشته اند.

با این حال خانم 'سوشما سوراج ' وزیر امو خارجه هند روز سه شنبه گفت: دولت هند به نشست مجمع عمومی سازمان ملل با یک تصمیم قاطع در رابطه با پاکستان نخواهد رفت و ما مطابق وضعیت روز عمل خواهیم کرد.

گفت وگوهای لغو شده بین قائم مقام های وزارت امور خارجه هند و پاکستان قرار بود که مقدمه ای برای دیدار دوجانبه مودی با شریف در نیویورک باشد.

دولت هند پس از دیدار 'عبدالبسیط ' سفیر پاکستان در دهلی نو با رهبران جدایی طلب کشمیری، این گفت وگوها را که قرار بود سوم شهریور ماه جاری در اسلام آباد برگزار شود، لغو کرد.

وزیر امور خارجه هند در پاسخ به سوالی در مورد علت لغو گفت وگوها با پاکستان گفت:سفیر پاکستان به چه موفقیتی از انجام دیدار با رهبران جدایی طلب کشمیری دست یافت. آیا انتظار از وی برای مداخله نکردن در امور داخلی هند نادرست می باشد؟

وی در پاسخ به سوالی در مورد نقض مکرر آتش بس در طول خط کنترل بین هند و

پاکستان در کشمیر، گفت: مدیران کل عملیات نظامی هند و پاکستان با یکدیگر در این خصوص در صورت نیاز صحبت خواهند کرد.

وزیر امور خارجه هند در مورد اوضاع داخلی پاکستان نیز تصریح نمود که دهلی نو فقط با یک دولت منتخب در پاکستان گفت وگو خواهد کرد.

آساق * 4 * 1519 * 262 *
کد N492639

وبگردی