آفتاب

استقبال واشنگتن و بان کی مون از تشکیل دولت جدید عراق

استقبال واشنگتن و بان کی مون از تشکیل دولت جدید عراق

واشنگتن و دبیرکل سازمان ملل از تشکیل دولت جدید عراق استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری الجزیره، بان‌ کی‌ مون، دبیرکل سازمان ملل از تشکیل دولت جدید عراق و دادن رای اعتماد به این دولت از سوی پارلمان استقبال کرد.

وی تاکید کرد: رای اعتماد به دولت جدید در پارلمان اقدامی برای برقراری ثبات سیاسی و صلح در عراق است.

وی همچنین از تمامی رهبران سیاسی عراق خواست تا به همکاری و رسیدن به توافق درخصوص وزرای دفاع و کشور بپردازند.

همچنین جان کری، وزیر خارجه آمریکا ضمن استقبال از تشکیل دولت جدید عراق گفت: این رخداد،‌ رخداد مهمی است و در مرحله‌ای صورت گرفته که عراق به جنگ با گروه «دولت اسلامی (داعش)» می‌پردازد.

وی با بیان اینکه این دولت قادر است تمامی گروه‌های عراقی را متحد کند، گفت: دولت جدید عراق شامل تمامی گروه‌ها و فرصتی برای ساختن آینده عراق است.

همچنین سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا و حیدر العبادی نخست‌وزیر جدید عراق در گفت‌وگویی تلفنی بر اهمیت همکاری دولت بغداد با تمامی گروه‌های عراق و بررسی مشکلات مردم این کشور تاکید کردند.

کاخ سفید اعلام کرد که اوباما با حیدر العبادی درخصوص پایبندی واشنگتن به همکاری با دولت جدید عراق برای کمک به بغداد در مقابله با گروه داعش گفت‌وگو کرده است.

در بیانیه کاخ سفید آمده است که نخست‌وزیر عراق نیز پایبندی خود به همکاری با تمامی گروه‌های عراقی و همچنین شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی برای تقویت توانایی‌های عراق جهت مقابله با این «دشمن مشترک» اعلام کرد.

پارلمان عراق عصر دوشنبه به دولت حیدر العبادی رای اعتماد داد.

انتهای پیام

کد N492299

وبگردی