آفتاب

سازمان ملل :شمار قربانیاین بحران اوکراین از مرز 3000 نفر گذشت

سازمان ملل :شمار قربانیاین بحران اوکراین از مرز 3000 نفر گذشت

نیویورک –ایرنا- نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در اوکراین گفت که شمار کشته شدگان بحران اوکراین به بیش از 3000 نفر افزایش یافته است.

ایوان سیمونوویچ در نشست روز دوشنبه سازمان امنیت و همکاری اروپا در وین به صراحت هشدار داد که در صورتی که طرفین درگیر با شرکت در گفت و گو های صلح راهی برای خاتمه بخشیدن به این خونریزی ها دست پیدا نکنند، زمستان خونباری در انتظار این کشور خواهد بود.

وی با ارائه پنجمین گزارش کمیته نظارت بر حقوق بشر اوکراین از حوادث روز های 16 ژوئیه تا 17 اوت اعلام کرد که شمار کشته شدگان در شرق اوکراین در این فاصله افزایش غیر قابل تصوری پیدا کرده است.

وی افزود:شمار کشته شدگانی که تاکنون نام آن ها در فهرست قربانیان این بحران به ثبت رسیده، 2 هزار و 729 نفر اعلام شده که باید به این تعداد نام قربانیان هواپیمای سرنگون شده مالزیایی را نیز افزود.

سیمونوویچ یاد آور شد که آمار حقیقی قربانیان درگیری های اخیر در این کشور به احتمال زیاد به مراتب بالاتر از این خواهد بود.

بحران اخیر اوکراین با تظاهرات میدان اروپا در هجدهم ماه فوریه امسال آغاز شد و در ادامه اعتراضات مردم و درگیری های پی در پی با نیروهای پلیس سر انجام ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری سابق این کشور با تصمیم پارلمان اوکراین از این سمت برکنار شد و سه ماه بعد از آن پترو پورشنکو برمسند ریاست جمهوری این کشور تکیه زد.

اوکراین به دلیل موقعیت جغرافیایی حساس،برای کشورهای شرق و غرب از نظر ژئوپولیتیکی اهمیت بسیاری دارد.

اروپام-4-541 ** 1917
کد N492177

وبگردی