آفتاب

یک حزب اسپانیایی : فلسطین در وضعیت آپارتاید به سر می برد

یک حزب اسپانیایی : فلسطین در وضعیت آپارتاید به سر می برد

مادرید - ایرنا - ˈترسا رود ریگزˈ نماینده حزب ˈمی توانیمˈ اسپانیا در پارلمان اروپا روز دوشنبه گفت: اسراییل سرزمین های اشغالی را در وضعیت آپارتاید قرار داده است.

به گزارش ایرنا بنقل ازخبرگزاری افه ، رودریگز در کنفرانسی مطبوعاتی در مورد سفرش به همراه 'پابلو ایگلسیاس' رهبر این حزب و دیگر نمایندگان مجلس اروپا به این سرزمین ها گفت که ضروری است که به طور موقت، همه توافقات با اسراییل دررابطه با فروش اسلحه را لغو کنیم .

وی با انتقاد از 'سکوت و نگرش همراستا' جامعه بین المللی نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی درغزه، ازدولت غاصب اسراییل تقاضا کرد که به اشغال پایان دهد و دیوار حائل را تخریب کند .

رودریگز اعلام کرد که یک قطعنامه را به شورای مؤسسان حزبش خواهد برد تا این حزب با ایجاد یک کمپین بین المللی به بایکوت بازرگانی اسراییل متعهد شود .

افزون بر آن، وی خبر داد که آنها درپارلمان اروپا به درخواست دیگر احزاب که با این استدلال که رژیم صهیونیستی، حقوق بشر را نقض می کند خواهان لغو توافقات با اسراییل هستند، ملحق خواهد شد.

رودریگز تصریح کرد که با این امر آنها قصد منزوی کردن رژیم صهیونیستی را ندارند بلکه می خواهند به طور موقت، توافقات بازرگانی را به تعلیق در آورند تا این رژیم را مجبور به متوقف کردن خشونت ها علیه مردم سرزمین های اشغالی کنند .

این نماینده مجلس اروپا همچنین خواهان انجام تحقیقات درمورد رویداد های آخرین حملات زمینی اسراییل درغزه برای معین کردن اینکه آیا جنایاتی علیه حقوق بشر انجام گردیده یا نه شد.

اروپام *1*491**1859
کد N492109

وبگردی